Autodrom Most ondergaat aanpassingen voorafgaand aan 2023 seizoen

1913
Werkzaamheden op het Autodrom Most | © WorldSBK.com

Het Autodrom Most blijft verbeteringen aanbrengen aan het 4,212 km lange circuit. Afgelopen winter zijn er verbeteringen doorgevoerd aan kerbstones, rempunten en andere facilitaire zaken die klaar zijn tegen de tijd dat het World Superbike kampioenschap arriveert in juli.

Het MOTUL FIM Superbike World Championship van 2023 is begonnen en een van de circuits die het kampioenschap dit jaar zal verwelkomen ondergaat upgrades voor het beste spektakel en de veiligste races. Begin januari ging de volgende fase van de aanpassingen aan het Autodrom Most van start om het circuit verder te verbeteren, klaar voor een derde ronde als thuisbasis van de Tsjechische WorldSBK ronde.







Nadat het circuit voor het evenement van vorig jaar van een nieuwe asfaltlaag was voorzien en de faciliteiten waren verbeterd richten de werkzaamheden voor 2023 zich op de aanpassing van de kerbstones, uitloopzones, de markering van rempunten en de volgende fase van de modernisering van de controletoren. De belangrijkste verandering is al aangebracht in bocht 21, bij het opkomen van het rechte stuk en op start / finish. De uitloopzone heeft een complete revisie ondergaan en is nog verder uitgebreid. De kerbstones in bocht 4, 11 en 21 worden ook aangepast.

Jindrich Hrnecek – sportdirecteur van Autodrom Most: “De kerbstones worden verlengd en het betonnen gebied erachter wordt gedeeltelijk verbreed om de coureur de kans te geven te reageren als hij van de baan gaat. De verbreding van alle kerbs is ook om te voorkomen dat er buiten de baan wordt gereden (track limits) terwijl de veiligheid wordt verbeterd. In de laatste bocht, bocht 21, is de grindbak volledig gereconstrueerd, verbreed en gedraineerd om het effect in dat gebied te maximaliseren.”

Een andere verandering die coureurs zullen opmerken is de nieuwe markering van de rempunten. Alle markeringen worden nu achter de vangrail en boven de baan geplaatst. Dit is de modernste en veiligste trend op circuits. De wijzigingen aan de controletoren zijn bedoeld om het voor de WorldSBK-racedirectie en andere raceseries comfortabeler te maken. Er zal ook een ander deel van de modernisering van de bestaande faciliteiten zijn. Tijdens de wintermaanden is het de beurt aan de race control room om technologie en geluidsisolatie toe te voegen en de capaciteit ervan uit te breiden. Tegelijkertijd zal de volgende verdieping van de controletoren worden gemoderniseerd om aan de nieuwe behoeften van Autodrom Most te voldoen.