De Yamaha DG Sport Herock eindigde 7e tijdens de 8 uren van Doha en won de Superstock categorie met een ronde voorsprong op de winnaar van de wereldbeker 2011.
De 30 punten van de overwinning in Qatar maken ook dat we opklimmen naar de 5e plaats in de wereldranglijst. Dat is de beloning voor een seizoen lang hard werken, waar geluk niet altijd aan onze zijde stond. <br /> <blockquote>“We hebben het altijd gezegd dat we het ideale pakket hadden om te winnen, herinnert Olivier Aerts ons. Hier hebben we een perfecte race gereden volgens de vooraf uitgestippelde strategie. We moesten vroeger dan voorzien terugkeren naar de box omwille van een alarm m.b.t. een oververhitting van de motor maar dat heeft ons een extra pitstop bespaard aan het eind van de race. Dankzij de banden die Michelin ons had gegeven konden we twee relais rijden met één stel banden en zo heel wat tijd winnen bij de pitstops. Michelin is echt een belangrijke steun geweest tijdens het ganse seizoen en een troef voor deze overwinning. Dat gelinkt aan een probleemloze race en een sterk trio piloten, dat brengt op!"<br /> </blockquote>
Nadat hij de titel van vice-kampioen binnenhaalde in de Dutch Superbike kon Raymond Schouten ons team komen versterken in Qatar. Samen met Hugo Marchand en Josep Monge, vormde hij een heel homogeen en snel trio. <br /> <blockquote>“We maakten een heel goede start," legt Raymond uit. "Onze onvoorziene stop heeft ons wat vertraging doen oplopen maar we vonden al snel onze motivatie terug om de race te hervatten. Michelin heeft ons goed geholpen om de leiding van de superstock categorie te nemen want we konden twee relais rijden met één stel banden, zonder veel tijd te verliezen op het circuit zelf."<br /> </blockquote>