Rechtstreeks vanuit de Italië werd alles woensdagmiddag weer opgebouwd op het veel koudere circuit van Magny-Cours. Dat Allard twee weken eerder hier al had gereden, bood vrijdagmiddag zeker een voordeel. Uiteindelijk mocht hij zondag vanaf een 28e plaats starten. In de race werden rondetijden gehaald die weer een seconde sneller waren en kwam hij op een erg goede 17e positie over de finish.
Net zoals bij de testen begon ook vrijdagochtend de eerste vrije-training op een natte baan. Bekend was dan ook dat het niet de grip bied, die de meeste circuits wel bieden. Aan het einde begon de baan toch redelijk op te drogen, maar ideaal was het zeker niet. Tijdens de eerste kwalificatie was het gelukkig wel een heel stuk opgedroogd. Doordat er een donkere wolk in de buurt van het circuit kwam, ging Allard direct vanaf het begin snel rond. Tijdens de rest van de training had hij nog moeite om die tijd te verbeteren en kwam hij op de 29e plaats.
Uiteindelijk sta ik dan op een 29e plaats, maar nu maar 3,5 seconde vanaf de pole man Claudio Corti. Ook is het verschil met de mannen voor me een stuk kleiner.Ook zaterdagmorgen begon het circuit weer erg nat. Alle aanpassing aan de motor konden dus hier niet optimaal getest worden. Later in de erg korte tweede kwalificatie bleek de afstelling niet helemaal juist en kwam Allard net niet aan zijn tijd van de dag ervoor en verloor twee posities op de grid. Een geluk voor Allard was dat drie rijders zich hadden afgemeld, doordat ze teveel blessures hadden opgelopen bij crashes in de
trainingen.Toch werd er nog voor zondagochtend met de warming-up gekozen voor een aanpassing aan de vering en werden de tandwielen van vrijdag weer gemonteerd.
Hoewel het asfalt erg koud was, moest Allard zo snel mogelijk hard rondgaan. Dat lukte aardig en zo reed hij zelfs naar de 18e tijd. Een mooie opsteker voor de race! Toen de rode lichten uitgingen met de start was Allard zeker niet als eerste weg. Maar bij de eerste bocht zat hij goed aan de binnenkant en kwam zelfs al als 19e het rechtstuk op. Hij verloor net de aansluiting met de nummer 18. Maar de rijders achter hem lieten niet los. Een paar keer zette dan ook Bovee en Saltarelli de aanval in. Maar iedere keer wist Allard weer terug te slaan. Dat lukte een ronde later met Leon Bovee net niet. In de eerste instantie, leek hij zelfs iets weg te gaan lopen. Totdat hij een ronde later een bijna highsider maakte, waardoor Allard de aansluiting weer kreeg. Een paar bochten erna begon hij Allard op te houden en wilde hij er weer langs. Uiteindelijk was het Ciavattini die Allard wel voorbij kwam en een gaatje sloeg. Direct gingen ook Allard's rondetijden met een seconde omlaag. Ciavattini was net iets sneller dan mij en het gaatje werd al snel een seconde. Door de snellere rondetijden kon ik gelukkig wel wegkomen van mijn achtervolgers, maar ruimte voor een foutje was er zeker niet.
Allard lag inmiddels op een 17e positie. In de laatste twee rondes hoopte ik nog dat ik een gele vlag zou zien. Helaas kwam deze er niet en ging ik als 17e over de finish. Dit weekend samen met Brands-Hatch zijn zeker mijn beste races van het seizoen. Mijn rondetijden zaten maar iets meer dan 2,5 seconde van de winnaar en heel dicht bij de punten scorende coureurs.
Hiermee zijn zowel Allard als de rest van het team erg tevreden. De laatste race van het seizoen ook nog het beste resultaat behalen, maakt de winter een stuk dragelijker. Zoals we voor dit seizoen al aangaven willen we ook volgend jaar aan dezelfde klasse deelnemen. Maar hoe alles er verder uit gaat zien zullen we zo snel mogelijk laten weten.
Hierbij wil Allard en de rest van het Oliveira Suzuki team alle sponsors en fans bedanken voor hun bijdrage aan het seizoen 2006 en hopen we allen op een succesvol vervolg in 2007.