De laatste van de twee stratencircuits van 2012 vond plaats op het circuit Paalgraven te Oss.
Tijdens de kwalificatietrainingen op de zondag liet DTC Yamaha coureur Leon zien dat hij met een tweede plaats wederom de snelheid te pakken had.<br /> <br /> <p>Op de maandag stonden er nog een tweetal vrije trainingen op de planning. Tijdens de eerste vrije training werd er nog wat veranderd en dit pakte goed uit; Leon wist sneller rond te gaan dan tijdens de kwalificatie. In de tweede vrije training, de warm-up Liet Leon meteen zien dat het tempo nog hoger lag en wist zelfs een halve seconde sneller te gaan als zijn kwalificatietijd. Helaas vroeg Leon hierbij te veel van zijn achterband en werd met een flinke highsider van zijn Yamaha R6 afgeworpen.<br /> <br /> <br /> </p> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">Leon: “Ik was niet helemaal tevreden over de kwalificatie en wist dat er meer in zat. Dat bleek ook al snel; met een paar kleine veranderingen voelde het allemaal beter aan. Helaas ging het in de warm- up mis. Over de aflopende bolling van het wegdek verloor de achterzijde opeens alle grip en werd ik hard van mijn Yamaha geworpen. Hierbij kwam ik hard op mijn rug terecht. </blockquote><br /> <br /> Bij de controle in de medische post kreeg Leon een tijdelijk startverbod opgelegd aangezien hij na de crash bloed ophoestte. Er werd met de specialisten op de medische post overlegd dat Leon zijn rust moest pakken en bij verbetering werd er gekeken of Leon dan toch zou mogen starten. 1,5 Uur na de crash meldde Leon zich weer bij de dokter. Na een grondige medische check werd het startverbod tot opluchting van Leon opgeheven. Leon was, ondanks wat stijve spieren, fit genoeg om aan de race over 18 ronden te beginnen.
<div><strong>Race </strong><br /> Leon vertrok goed van P2 en dook als tweede de eerste bocht in. Stuart Voskamp startte van P1, had een goede start en ging er meteen als een speer vandoor. Het tempo van Leon was de eerste drie ronden net een fractie langzamer. <br /> Vanaf de 4e ronde kwam Leon in zijn ritme en wist met snelle rondetijden het tempo van Stuart te volgen. Het Pirelli rubber fungeerde prima. Hij kon de afstand naar Stuart op 1,5 seconde houden en wist snel afstand te nemen van zijn achtervolgers. Na een 5 tal ronden werd de rode vlag gezwaaid. In de pitstraat kreeg Leon van zijn crew mee dat over de streep komen doel nummer één is. Het werd een aggregate race over 7 ronden. Dit betekende dat Stuart een voorsprong had van 1,5 seconde en dat Leon op zijn beurt een voorsprong had van bijna 2 seconden op Nigel Walraven.<br /> <br /> <br /> <strong>Herstart</strong><br /> Leon was dit keer minder van zijn plek en kwam als 4e uit de eerste bocht. Leon wist zich snel op te werken naar de 2e plaats. Maar op dat moment had Stuart alweer een gaatje geslagen en wetende dat Leon 1,5 seconde voor Stuart moest finishen om de wist te pakken koos hij er voor om de Hartelman getunede Yamaha op een prachtige tweede plaats over de finish te zetten en geen risico’s meer te nemen.<br /> <br /> <br /> </div> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> <div>Leon:” Als eerste wil ik mijn team bedanken en met name de monteurs die de motor weer tot in de puntjes voor elkaar hebben gekregen, terwijl ik mijn rust pakte. Na de warm-up zag het er uit dat we niet eens mochten starten. En dat we dan in de race een 2e plaats pakken, met rondetijden die nog eens 0,7 seconde sneller waren als mijn kwalificatietijd geeft me een goed gevoel. Het ging zeker niet vanzelf, het was een zware race waarbij ik op de rechte stukken probeerde zoveel mogelijk te ontspannen om mijn ademhaling zo rustig mogelijk te houden. Ik ben blij dat ik mijn monteurs toch heb kunnen belonen voor het het vele werk wat in korte tijd verricht moest worden.En Marleen en Maarten van Damen Leathers wil ik bedanken voor het veilige maatpak. Ondanks de klap is er geen naadje gescheurd. En dat geeft me toch een safe gevoel. ”</div> </blockquote> <div><br /> <br /> De komende week gebruikt Leon om rustig te herstellen van de valpartij. Een bezoek aan het ziekenhuis is gepland om een uitvoerige check te laten maken van rug en longen.<br /> <br /> <br /> De volgende races zijn op circuit Assen, 9-10 juni 2012, tijdens de DTC ELEKTRO SPEED CHALLENGE.<br /> Waarschijnlijk zal het DTC RACING TEAM dan zowel in de DSS met Leon en DSB met Raymond aan de start verschijnen. Op zondag worden er deze keer dubbele races in de DSS en DSB verreden.<br /> <br /> </div>