Na in de eerste race in Assen al een eerste puntje gescoord te hebben, heeft coureur Ilja Caljouw zich ook in Hengelo (GLD) en Oss in de punten weten te rijden.
<strong>Hengelo</strong><br /> In Hengelo zouden op vrijdag eerst twee vrije trainingen verreden worden. Helaas moesten deze sessies vaak stilgelegd worden vanwege de vele rode vlagsituaties. Het team kreeg wel te maken met problemen met de remdruk en vond, met wat hulp, op vrijdag al de oplossing voor dit probleem. Zo was deze dag toch nog ergens goed voor geweest.<br /> <br /> <br /> Tijdens de kwalificaties verliep wederom niet alles naar wens. In de eerste sessie werd Ilja opgehouden en in de tweede sessie kreeg hij problemen met het terugschakelen naar de eerste versnelling. In de warm-up werd dit probleem verholpen.<br /> <br /> <br /> De eerste start ging, zoals u waarschijnlijk vaker op deze site heeft gelezen, volledig mis in de eerste bocht. Gelukkig was Ilja hier niet bij betrokken en konden we ongeschonden aan de herstart staan. Ilja vertrok gretig en wilde graag mee met een sneller groepje. Helaas wilde hij iets te graag en moest in de tweede ronde bij de Van Manenbocht rechtdoor. Hierdoor belandde hij op een 23e en laatste plaats. In de resterende zeven ronden knokte hij zich nog terug naar een 14e plaats. Het team was hiermee erg tevreden, de coureur iets minder.<br /> <br /> <br /> <strong> Ilja Caljouw</strong><br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">Achteraf gezien wilde ik in die eerste ronden iets te veel. Ik had eigenlijk al een waarschuwing gehad toen ik bij de bus-stop een uitremactie probeerde, dit lukte wel maar ging maar net goed. Misschien had ik het toen ietsje rustiger aan moeten gaan doen. Ik ben erg blij met de punten en heb wel het gevoel dat het steeds beter gaat. Toch is het jammer dat we er op deze manier niet het maximale uit hebben kunnen halen.</blockquote>
<div><strong>Oss</strong><br /> Aangezien het team hier nog nooit geweest was waren we erg benieuwd naar dit circuit. Om deze reden was het ook fijn dat de organisatie zoveel vrije trainingen had ingepland.<br /> <br /> <br /> In de eerste sessie had Ilja het zwaar met de haakse hoeken en had hij problemen met de grip aan de achterkant. Naarmate de sessies verstreken begonnen de bochten echter beter te lopen en kwam het team dichter bij de oplossing voor het probleem aan de achterkant. Uiteindelijk werd een 18e startplaats gerealiseerd waarmee het team niet helemaal tevreden was.<br /> <br /> <br /> De start van de race was dit keer niet fel genoeg en Ilja liet zich na de eerste paar bochten zelfs naar de laatste plaats verwijzen. Hij herpakte zich en reed naar de 15e positie. Op dat moment werd de race afgevlagd en zou er een gecombineerde uitslag komen. Ilja wist dat hij een gaatje had geslagen naar de 16e man Lars Kooijman. In de tweede race koos hij ervoor deze coureur te volgen en geen gekke dingen te doen. Dit ging goed tot anderhalve ronde voor de finish een snellere rijder die een foutje had gemaakt het tweetal passeerde. Ilja ondervond hiervan, overigens volledig buiten de schuld van deze rijder om, enige hinder en ineens was er een gaatje. Uiteindelijk kwam hij iets meer dan een tiende van een seconde tekort voor de vijftiende plaats.<br /> Later bleek dat Jos van de Aa uit de uitslag was gehaald en dat Ilja doorschoof naar de vijftiende plaats, wat betekende dat er toch weer een puntje binnen was!<br /> <br /> <br /> <strong>Ilja Caljouw</strong><br /> </div> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> <div>Ik was niet helemaal tevreden. Het is natuurlijk leuk dat er weer een puntje binnen is, maar het hadden er ook twee kunnen zijn. Het is jammer dat ik in de slotfase dat gaatje moest laten. Toch ga ik hier weg met een positief gevoel omdat ik het gevoel heb dat ikzelf maar ook de motor steeds een stapje beter wordt. Ik hoop dat we in Assen deze lijn door kunnen trekken en ik wil naast mijn sponsors ook mijn team in het bijzonder bedanken voor hun toewijding de afgelopen twee weken!</div> </blockquote> <div><br /> </div>