Het legendarische circuit van Francorchamps (België) was dit weekend het strijdtoneel van de voorlaatste wedstrijden voor het Open Nederlands Kampioenschap Supersport 600cc.
Sinds de laatste ONK in Assen rijdt Raymond Schouten met Kayaba vering, in Assen pakte dit al goed uit en ook op het circuit van Francorchamps wist Schouten met de hulp van Rob van Dijk een goede setting te vinden voor zijn Yamaha en pakte tijdens de trainingen de pole position. Voor Kervin Bos en Fredrik Karlsen was het zoeken naar een vrije ronde om een snelle rondetijd te noteren, met 70 deelnemers aan de trainingen was het uitermate druk op het circuit en moeilijk om een ronde te rijden zonder langzamere rijders tegen te komen. Bos en Karlsen noteerde uiteindelijk de respectievelijke 16e en 17e startposities.
De Supersport 600cc wedstrijden op zondag werden twee chaotische wedstrijden. Nadat de eerste wedstrijd gelijk werd afgebroken omdat verschillende rijders niet op hun juiste startpositie stonden en de andere coureurs hierdoor de temperatuur van hun motor zagen stijgen tot kookpunt werd de herstart wederom afgebroken door twee valpartijen waar ook vd Heyden motors Yamaha coureurs Kervin Bos en Fredrik Karlsen bij betrokken waren. De coureurs werden van achteren aangetikt en konden hun motorfiets niet meer overeind houden.
Na een vertraging van ruim een uur ging de eerste race van start en na 8 ronden was het Raymond Schouten die na een inhaalrace de overwinning pakte.Kervin Bos en Fredrik Karlsen eindigden op een veertiende en vijftiende positie.
Ook de tweede wedstrijd werd al na 1 ronde afgebroken door een valpartij. Na de herstart was het Raymond Schouten die als een speer van start ging en een mooi en fair gevecht had met Vincent Lonbois (België), uiteindelijk was het Schouten die de langste adem had en ook de tweede wedstrijd op zijn naam kon schrijven. Fredrik Karlsen finishte als tiende en Kervin Bos verloor in de laatste ronde door een remfout nog enkele plaatsen en finishte als veertiende.
Raymond Schouten: Ik heb twee mooie wedstrijden gereden, het was vervelend dat de wedstrijden verschillende keren werden onderbroken en ik me weer opnieuw moest "opladen" voor de volgende start. Tijdens de eerste race had ik een moeilijke eerste ronde en had ruim 4 seconden achterstand op de leider in de wedstrijd maar kon al snel mijn tempo opvoeren en naar voren rijden. Twee ronden voor het eind kon ik de leiding overnemen van Vincent Lonbois en heb deze niet meer uit handen gegeven. De openingsfase van de tweede wedstrijd was een stuk beter en ik heb de hele race een flink gevecht gehad met Vincent Lonbois. Uiteindelijk kon ik na een mooie wedstrijd als eerste over de streep finishen en pakte hiermee mijn tweede overwinning van het weekend. Ik ben erg tevreden. Mijn Yamaha was erg snel en in combinatie met Kayaba vering en Dunlop banden bleek dit ook dit weekend weer een perfecte combinatie te zijn. Ik had niet verwacht hier een rondetijd van 2.30.0 te kunnen noteren en ben dan ook erg blij met deze tijd en mijn twee overwinningen.
Fredrik Karlsen: Wat een geweldig circuit! Ik was hier nog nooit geweest maar het lijkt erg op de circuits die wij in Noorwegen hebben en ik voelde me dan ook gelijk op mijn gemak op dit snelle circuit. Het waren geen makkelijke wedstrijden, na de eerste herstart werd ik van achteren aangetikt en kwam ten val, door een andere valpartij werd de wedstrijd onderbroken en ben ik snel naar de pits teruggegaan om alsnog te kunnen starten tijdens de herstart. De eerste wedstrijd was moeilijk en ik kon niet het tempo rijden wat ik wilde en finishte na een mooi gevecht met mijn teamgenoot Kervin op een veertiende positie. Tijdens de tweede race kwam ik goed weg en heb een mooi gevecht gehad in een grote groep. Een paar ronden voor het einde kon ik me van deze groep losrijden en een tiende plaats behalen.
Kervin Bos: Ik zat er tijdens de eerste start goed bij maar werd aangetikt en kon mijn Yamaha niet meer overeind houden, ik heb mijn motor snel naar de pits teruggeduwd waar mijn monteurs mijn Yamaha snel raceklaar hebben gemaakt en ik weer op tijd op de grid stond. Tijdens de eerste wedstrijd had ik nog wel wat last van mijn hand maar heb de moed niet opgegeven en ben vol in gevecht gegaan en finishte op een vijftiende positie waar ik niet tevreden mee was. Mijn tweede race was een stuk beter, ik lag op een elfde positie en was niet van plan deze nog uit handen te geven. Bij het ingaan van de laatste ronde lag ik op kop van ons groepje van totaal vier coureurs en was erg verdedigend aan het rijden om mijn positie te behouden. Maar een paar bochten voor de finish verremde ik mezelf en werd door drie coureurs gepasseerd en finishte als veertiende, daar baal ik echt van!