Vrijdagmiddag nog wat boodschappen gedaan en de laatste stickers bij Alfabet Reclame opgehaald voor de nieuwe pitboarding in de pitbox! Rond vijf uur was alles ingepakt en vertrokken we afgeladen richting Assen, waar alles uitgepakt en opgebouwd werd.
Zaterdagochtend tijdens de eerste kwalificatie vertrokken we op regenbanden. Het was gestopt met regenen maar de baan was nog nat. Ik vertrok goed en verbeterde mijn tijd ronde op ronde. Door een sterke wind droogde de baan aan het einde van de training snel op en was het aan het eind mogelijk om op slicks de baan op te gaan. Ik nam zelf te laat de beslissing om binnen te komen en moest daardoor de laatste vijf minuten vol maken op regenbanden, hierdoor zakte ik af naar een 9e startpositie. <br /> <br /> ’s Middags tijdens de tweede kwalificatie was de wind nog sterker geworden. De baan was nu gelukkig volledig opgedroogd, al viel er af en toe nog wel een sputter regen. Het was dus belangrijk om snel een tijd op de klokken te zetten. Dit lukte aardig en ik schoof vrij snel door naar een 4e starpositie en ik wist elke ronde wat van m’n tijd af te knabbelen. Met nog ongeveer tien minuten op de klok zocht ik de pitstraat op om er nog even fris tegen aan te kunnen gaan. Nadat ik vertrok uit de pits zat ik direct weer op m’n eigen tijd. Alleen wist ik deze niet meer te verbeteren en bleef ik in de 1.52 steken. Hierdoor zakte ik van 4e startpositie terug naar de 7e. Uiteindelijk stond ik op een tweede startrij met een aardig gat qua rondetijd richting de eerste man. Maar goed vanaf een tweede startrij was er zondag tijdens de race nog van alles mogelijk!
Zondagmorgen, het weer was een stuk beter dan op de zaterdag. De harde rukwinden waren weg en het leek niet op regen. Tijdens de warming up reed ik in de tweede ronde m’n rondetijd van zaterdag al aan flarden. Uiteindelijk kwam ik op een 1.50,4. Na de warming up werd er een kleine aanpassing aan de motor gedaan en stonden we met een goed gevoel klaar voor de race. Nohja klaar, door een misverstand waren we te laat. Toen ik op de motor zat, zag ik het stoplicht einde pitstraat op rood springen.. %*!$%(@!)*# kwam er onder m’n helm vandaan. Doordat ik niet optijd uit de pitstraat was vertrokken, moest ik de laatste startpositie op de grid innemen. Op zo’n moment kun je niets meer veranderen, en is er maar 1 oplossing…. VOL GAS!<br /> <br /> Mijn start was super, voor de eerste bocht moest ik het gas lang los laten staan om direct zo veel mogelijk rijders voorbij te steken. Hierdoor wist ik een grote groep voor de eerste bocht te passeren. Aanvallend schoof ik in de eerste ronde plekje voor plekje verder naar voren. Op de eerste doorkomst lag ik al op P9!! Hierna werden de verschillen kleiner en moest er eerst een gat dicht gereden worden naar de groep voor me. Ik liep er vrij snel naartoe en in ongeveer de vijfde ronde had ik volledige aansluiting met een grote groep rijders, die vochten om P2 t/m P8. De koploper Bryan Schouten was er op dat moment al van tussen. Met nog vier ronden te gaan voerde ik de groep aan, echter door een klein foutje kwamen er twee coureurs voorbij op de veenslang waarna de andere coureurs direct profiteerden en ik weer achteraan moest sluiten. Met het ingaan van de laatste ronde wist ik bij het uitkomen van de GT drie coureurs te passeren en schoof ik door naar P5. In de laatste ronde wachtte ik m’n kansen af en bij het aanremmen van de laatste bocht kon ik mijn motor er naast zetten. Ik passeerde twee man en schoof vlak voor de finishvlag van P5 door naar P3, podium!!<br /> <br /> Inmiddels is de motor nagekeken en bijna gereed want aankomend weekend staat de volgende wedstrijd op het programma, IDM Nürburgring. Hopelijk kunnen we de stijgende lijn verder trekken en in Duitsland weer scoren, ik heb er in ieder geval zin in!