Dirk Van Mol en Dirk De Vijlder vertrokken samen woensdag naar het Italiaanse Enzo en Dino Ferrari circuit van Imola, dat even buiten Bolonga ligt. Daar aangekomen staat de nieuwe rijder Arne Tode al te wachten. De Suzuki wordt grondig geïnspecteerd door de Duitse rijder tussen de vele tochten op het voor hem nieuwe circuit door.
Vrijdagmorgen gaat Arne voorzichtig kennismaken met het voor hem gans nieuwe gebeuren. Geen slecht begin, maar Arne wil nog wat aanpassing, beide Dirk’s gaan aan de slag, volgende training gaat al wat vlotter, maar? Nog wat praten met Bitubo, zaterdagmorgen is het vertrouwen aan meer aanwezig, toch nog een praatje gaan maken met Pirelli, te startplaatsen worden nu ingevuld. Arne komt vlot rond, zijn tijden zakken goed, maar hij is niet snel tevreden. Op de valreep toch nog buiten voor een snelle ronde, het loopt verduivelt goed tot in de voorlaatste bocht, Arne moet even te ver, maar plaatst zich toch nog op een mooie 17de plaats met een tijd van 1’56.812. Het ganse team is ervan overtuigd dat het goed komt.
Zondag hebben we de race over 12 ronden, starten met een 1000cc is niet zo makkelijk na jaren op een 600 te hebben gereden, maar Arne slaagt zich goed door de eerste ronden en laat zich als 20ste noteren. Na enkele ronden komt er ineens een rood getal achter de naam van A.Tode, 258,0 is de beste Speed van de ganse race, dat wist Arne zo maar uit de Van Mol Suzuki te persen. Dit wordt niet meer verbeterd, ondertussen draait Arne rondes van 1’56.083. Hij gaat dan ook als een bliksem over de Italiaanse baan, de spanning stijgt want met nog 2 ronden te gaan is hij 16de, zou het lukken om punten te pakken. Vlot gaat Arne verder, hij ziet zijn voorligger steeds van dichterbij, en ja hoor hij heeft de 15de plaats te pakken. Dirk is blij, Arne niet; "Mijn start was niet goed, ik weet dat ik kort bij een 10e plaats had moeten zijn.”
Bijna 2 uur later komt er een nieuwe uitslag, overwinnaar Luca Scassa is gediskwalificeerd wegens niet conformiteit van de display van zijn MV Agusta. Zo staan er nu 2 punten op de uitslag van Arne Tode die opklimt naar de 14e plaats. Door dit voorval is Alessio Polita nu winnaar van de FIM Cup Superstock 1000.
Maar Dirk heeft het volste vertrouwen voor komend weekend, dan kent Arne de Suzuki al wat beter, de afstelling zijn nu al meer naar zijn hand, het komt goed.
Volgend weekend wordt het team terug gesplitst want Danny heeft zijn laatste race in Assen, waar we voor hem zullen duimen. Terwijl Arne ook de seizoenssluiter van de FIM Cup Superstock 1000 rijd in het Franse Magny Cours.