Na een vermoeiende maar leuke rit zijn we op donderdagavond op de Salzburgring aangekomen, Helaas zonder Peter en Pascal die beiden verhinderd waren ( Peter ligt in het ziekenhuis en zijn vrouw Herma was zaterdag jarig, Pascal kon niet van wegens de verjaardag van zijn zoontje Jaro, Wendy en Pascal proficiat met jullie zoon en Peter met Herma namens het hele Team)
Vrijdag vrije training,
De motor was na Lille niet meer uit elkaar geweest en liep goed, helaas kwam Jos na 5 ronden binnen met de mededeling dat er geen fut in de motor zat, even alles nagekeken en wederom weer de baan in om meters te maken.
Na de tweede training wederom het zelfde, geen power in de machine, voor de derde vrije training echt van alles geprobeerd maar niets hielp. Na ‘s-avonds heel de motor van top tot teen te hebben nagekeken, bleek een membraamplaatje lek te zijn…
Zaterdags met de tijdtraining een nieuwe cylinder gemonteerd en vol goede moet naar de baan, wat Jos ook deed en hij deed echt zijn best ( een uitstapje in de grindbak was het gevolg) kwam hij niet verder dan de 33e plaats. Klacht was simpel, geen vermogen, nergens, voor ons veel werk en nadenken dan maar. Omdat we met een nieuwe cylinder waren begonnen hadden we niet meteen een nieuwe zuiger durven zetten, dat gingen we nu wel doen. Op hoop van zegen dan maar. Nog slechter… 42e tijd en net binnen de grens van wel of niet starten, er stonden er nog twee na Jos. Diezelfde avond zijn we naar Jorg Seel gegaan ( zijn vader is de maker van deze motorblokken ) en die was meteen bereid om een kijkje te komen nemen bij ons. In eerste instantie wist hij ook niet wat het kon zijn, hij had twee opties maar wilde nadenken voor hij een antwoord gaf. Na 3 minuten kwam hij weer terug om een kijkje in de uitlaat te nemen, ook nog niks. Na 15 minuten kwam de oplossing. De ontstekingscurven en sproeierbezetting werd totaal veranderd, ook werd de benzine gecontroleerd en ja hoor dat was het probleem, verkeerde benzine, wat overigens niet aan ons ligt.
Zondag warming-up en wedstrijd.
Met een motor die veel beter liep gingen we vol goede moet naar de warming-up, en al na twee ronden draaide Jos 1, 5 seconde sneller als in de trainingen. Hij reed dan ook super zijn ronden en kwam met een brede smile van de motor, het eerste wat hij deed was Wim bedanken voor alle inspanningen die hij verricht had. Voor de wedstrijd nog wat krapper in sproeierbezetting en gas erop!!!
De start was super, Jos was als 21e weg van de 42e startplek, een beetje geluk had hij wel, al na een halve ronde was er voor hem een valpartij en zijn motor werd nog geraakt maar hij kon hem nog overeind houden en doorgaan, zijn rondetijden waren gewoon goed. per ronde gingen ze naar beneden. Na 12 slopende ronden op het supersnelle circuit, werd er dan toch de finish gehaald op een 21e plek, we zijn er echt blij mee. de motor liep eindelijk weer naar behoren. Nu kunnen we in deze drie weken verder gaan zoeken naar oplossingen om weer sneller te gaan in Schleiz.
We houden jullie op de hoogte tot dan.