Teams: Goede prestatie Dirk van Mol Racing in Duitsland

106

Donderdagmorgen aangekomen in het Duitse Klettwitz onder een mooi blauwe hemel, voor Arne is dit een thuisrace, hij woont op amper 120 kilometer van dit circuit dat tussen Berlijn en Dresden ligt.

Vrijdagmorgen bij aanvang van de eerste vrije training begint het te miezeren, wat later is het regen en Arne neemt geen risico’s en komt binnen. Tijdens de kwalificatie is het droog maar niet echt warm, dat geeft een goed gevoel zodat Arne de Dirk Van Mol Honda op de 7de plaats in de chronolijst plaats met een tijd van 1’42.860, dat is 1.215 trager dan de pole van Canepa. Dirk en Arie doen nog aanpassingen aan de motor en ook Andreani neemt de voorvork nog een extra onder handen voor zaterdag.







Maar alle werk voor niets, zaterdag stroomt de regen met bakken uit de lucht, Arne die de baan kent van zijn IDM carrière en hier over een paar weken is komen testen met Dirk. Zegt niet te willen rijden daar het geen zien heeft onder deze weersomstandigheden. Maar ook tijdens de 2de kwalificatie is met nog hetzelfde maar nu moet hij toch een afstelling gaan zoeken voor het geval dat het ook morgen zou gaan regen. Maar regen is niet wat Arne graag heeft en hij realiseert maar de 13de tijd (2’10.681).

Zondagmorgen, wonder boven wonder, geen regen en een klein straaltje zon. Opnieuw worden de afstellingen van de motor aangepast en Arne is klaar voor de warm-up. Nu is alles OK en het nr 49 wordt op de tijdenbladen gezet als 4de met een tijd dat maar 0.657 achter Didier Van Keymeulen ligt die de beste chrono liet afdrukken.

Van op de 2de startlijn wordt Arne nog geïnterviewd door de speaker en ze zijn klaar voor de start. Alles verloopt prima, Arne zit mee in kop van het peleton op plaats 6, in de 2tweede ronde wordt hij even opzijgezet, maar dat maakt hij dadelijk terug goed. De eerste vijf hebben zich afgescheiden en Arne moet de kop nemen van 2de groep, daar kan hij zich vanaf rijden maar terugkomen naar Xavier Siméon is niet meer mogelijk. Hij komt mooi als 6de aan wat hem 10 punten oplevert in de stand. De Honda moet achteraf gedemonteerd worden in de Technische keuring waar alles conform wordt verklaard.

Gelukkig vertrekt het team terug richting België, maar amper 100 kilometer verder begeeft de ophanging van de aanhangwagen het. Op het nippertje wordt een ongeluk voorkomen. Dankzij de hulp van de familie Hans Kerhoven, die een wildcart hadden bekomen voor deze wedstrijd, konden de motoren veilig terug richting Temse geraken. Bij deze een hartelijke dank aan Hans Kerkhoven en zijn team.