Met de 3 punten van Le Mans nog in ons geheugen zijn we afgereisd naar Mugello, een prachtbaan in Italie. Mugello staat bekend als een sneer snel circuit, een topsnelheid van 235 kilometer met een 125cc machine is haalbaar.. Voor Jasper zou het moeilijk worden, weer een nieuwe baan en veel Italianen die de baan als hun broekzak kennen.
De vrijdagmiddagtraining valt helemaal in het water, een adapter van het achterwiel begeeft het na 12 rondjes, Jasper staat aan de kant en maakt weer geen meters.
De vrije training op zaterdagmorgen kan wel geheel benut worden maar Jasper kent de baan niet goed genoeg om een goede tijd neer te zetten.Een teleurstellende 31e plaats en het verschil met de kopgroep is veel te groot.
Op zaterdagmiddag moet Jasper er gewoon staan, er moet nu een respectabele tijd gezet worden, een 30 plaats iets niet geweldig maar het verschil met de kopgroep is duidelijk kleiner geworden. Jasper heeft als nieuweling meer tijd nodig, tijd die er niet gegeven word, gelukkig staat hij er wel bij voor de wedstrijd en kijkend naar de afgelopen races kan het raar lopen…
De warm-up op zondagmorgen gaat prima, Jasper draait zijn snelste rondjes van het weekend, langzaam maar zeker krijgt hij het moeilijke circuit onder de knie. Een 24 plek met de warm-up geeft vertrouwen voor de wedstrijd.
De wedstrijd begint onder droge omstandigheden, de start gaat perfect en Jasper komt als 26e door. Het is duidelijk dat hij mee kan komen in het groepje dat voor de 20e positie strijd en Jasper wint een paar plekken. Doorkomend op een 21e positie zien we zijn rondetijden ineens sterk teruglopen en vermoeden dat er iets mankeert aan de motor. Met nog 9 ronden te gaan verliest hij de aansluiting en vecht voor zijn positie. Als 23e word hij afgevlagd, een beetje zoutloos maar geen slecht resultaat gezien de omstandigheden. Bij binnenkomst zien we direct wat er aan de hand is, een totaal vernielde achterband, en een uitgeputte Jasper.
Jasper over zijn weekend;
"Dit was geen makkelijk weekend, de meters die ik moet maken om ervaring op te doen hebben we niet kunnen maken. Ik stond vrijdag al naar 20 minuten aan de kant door een defect aan de motor, en zie dan mijn directe concurrenten vooruitboeren. Oke, op zaterdagmorgen kon ik lekker en ontspannen rijden maar op zaterdagmiddag moest ik er gewoon staan. Je ziet dat ik met de warm-up al veel sneller ben, die meters die ik gemaakt had op zaterdag hebben dan toch geholpen. De wedstrijd ging best goed in het begin, ik kon goed meekomen met mijn groepje, was zelfs meerdere malen de snelste. Na 10 ronden voelde ik de achterband glijden en ik kon mijn lijnen niet houden, ik moest afhaken en proberen de finish te halen. Ach, een 23e plaats is niet verkeerd maar er had meer ingezeten. Waarom de achterband totaal op was is nog een raadsel, Seel onderzoekt nu wat er aan de hand is zodat ik er in Barcelona weer tegenaankan! ”