De tiende ONK-wedstrijd van het seizoen werd verreden op een nat circuit van Spa-Francorchamps. Na een redelijke kwalificatie, wist Jan tijdens de natte wedstrijd een uitstekende 10e plaats te behalen.
Tijdens de eerste kwalificatietraining op de zaterdagochtend was de baan nat. Jan mocht dan ook aan de regenafstelling gaan werken, indien de wedstrijd ook op een natte baan verreden zou worden. Het gevoel met de motor op de natte baan werd steeds beter, en zodoende kreeg Jan voldoende vertrouwen om het tempo per ronde weer op te schroeven.<br /> <br /> De tweede training werd verreden op een opdrogende baan. Voorafgaand aan de training moest de keuze worden gemaakt of Jan met regen- of met droogweerbanden zou vertrekken. Een moeilijke keuze omdat men vanuit de pits niet kon zien hoe de baan er achter op het circuit bij lag. Vlak voor de start van de training besloot Jan de gok te wagen, en liet monteur Theo de slicks monteren.<br /> <br /> Achteraf bleek dit de juiste keuze, en kon Jan met enige terughoudendheid zijn tempo per ronde verhogen. Gedurende de training stond hij regelmatig binnen de top tien, echter werd Jan als eerste afgevlagd waarna nog diverse rijders achter hem hun tijd verbeterde zodat Jan iets terugzakte en vanaf een redelijke 15e startpositie mocht vertrekken. <br />
Op zondag stond de race voor de Dutch Supersport rond de klok van half twee op het programma. Na een hele nacht en ochtend geregend te hebben, werd er dus gestart op een natte baan. Nadat Jan bij de start goed weg kwam, werd hij opgesloten in de eerste bocht waardoor hij een viertal plaatsen toe moest geven. Na een tweetal ronden afgetast te hebben, besloot Jan de aanval in te zetten op de coureurs voor hem. Het vertrouwen groeide met de ronde, en Jan kwam langzaam maar zeker steeds verder naar voren. Een tweetal ronden voor het eind pakte Jan zelfs even de tiende positie, maar werd direct terug verwezen naar plaats elf. De laatste twee ronden besloot Jan zich op te maken voor een ultieme uitrem actie bij de laatste chicane. Met de finishvlag in het zicht remde Jan zich bij de laatste bocht naast zijn concullega, maar hij merkte vlak voor het insturen van de bocht dat de motor niet meer voldoende afremde en moest daardoor rechtuit sturen. Bij het afsnijden van de chicane bleek de motor in zijn neutraal te staan. Jan schakelde de motor snel weer in de eerste versnelling, maar moest vanwege het afsnijden van de chicane de gepasseerde collega voorbij laten gaan, en kwam zo als elfde over de finish. Nadat een Belgische rijder voor hem gediskwalificeerd werd, behaalde Jan zijn eerste top tien resultaat op een natte baan.<br /> <blockquote><strong>Jan Roelofs;</strong> ÔNa een goede start kwam ik bij de eerste bocht wat in het gedrang. Echter heb ik daarna een goede opbouwende race gereden. Elke ronde waren er gevechten, en werd meerdere malen van positie gewisseld. Doordat monteur Theo vlak voor de wedstrijd de motor nog had aangepast, kon ik scherp rijden en had een goede wegligging. Helaas mislukte de inhaalactie bij de laatste bocht, maar kan met een zeer tevreden gevoel terug kijken op deze natte wedstrijd."<br /> </blockquote>De volgende en voorlaatste wedstrijd is in het weekend van 27 & 28 augustus op het TT- circuit in Assen.