Met een opgeheven hoofd heeft Kervin Bos de Duitse Nrburgring verlaten. De Yamaha-coureur uit het Van der Heijden Racing Team had weliswaar niet zijn gehoopte topprestatie geleverd maar desondanks was de HBO-student meer dan dik tevreden. Zijn eerste buitenlandse WK-optreden in een Supersport-race leverde hem uiteindelijk de 22e eindklassering op.
<blockquote>ÒIk ben uiterst tevreden dat ik überhaupt de Supersport-race heb kunnen rijden. Het doel was eigenlijk om minimaal een top-20 klassering te behalen. Maar na alle technisch malheur die we hebben gehad kan ik met een tevreden gevoel terug kijken. De zaterdag heeft mij gewoon genekt maar daar moet je niet al te lang over zitten treuren. Mijn start was redelijk goed. Ik passeerde vijf rijders maar verloor veel terrein op het eerste rechte stuk. Een ander nadeel was dat ik vanaf de zesde startrij aan de wedstrijd moest beginnen. Dan verlies je in de eerste bochten makkelijk zes seconden. Maak dat maar eens goed in een race. Die WK-jongens hebben allemaal top materiaal en zij hebben al tien races gereden op het hoogste niveau. Daar kan ik met mijn ONK ervaring niet tegen op boksen.Ó<br /> </blockquote>Ondanks dat Bos niet het gehoopte resultaat had behaald keek het Van der Heijden-Yamaha team met een tevreden gevoel terug. Door de tegenslagen op zaterdag maakte het WK-avontuur op de Nürburgring er voor Kervin Bos niet beter op. Op zaterdagavond werd het blok zelfs langs gebracht bij tuner Swen Ahnendorp. De monteurs maakten nachtelijke overuren om de motorfiets tijdig klaar te hebben voor de warming up training op zondagmorgen. Technisch gezien was het een heel ander motorblok dan Bos gewend was.<br />
Vooraf had Bos zijn ambities best hoog gesteld. Maar het geluk dat je als team en coureur moet hebben bleef achterwege. Als het dan even tegenzit, is het heel moeilijk om de positieve curve naar de andere kant te krijgen. <br /> <blockquote>Bos: "Op het TT Circuit, wat je bijzonder goed kent, kun je nog iets compenseren. Maar op dit snelle circuit moet echt alles kloppen anders kun je het schudden. Toen ik de finish passeerde was ik stiekem blij dat ik heb doorgezet en deze WK-race heb gereden. Er zijn maar weinig Nederlandse coureurs die dit kunnen zeggen. Ik heb met de beste coureurs van de wereld gereden. En daar ben ik bijzonder trots op. Graag wil ik mijn team, event sponsors Van der Heijden motors en Liquid Rubber Europa, Ahnendorp Tuning en al de anderen die dit prachtige WK avontuur hebben mogelijk gemaakt hartelijk bedanken."<br /> </blockquote>