Een spannende dag stond voor de boeg, maar ook een weekend waar lang naar uit gekeken werd. De laatste twee cupraces van het seizoen en de mogelijkheid om in de eerste race al kampioen te worden. Met een voorsprong van 44 punten op de tweede man, Bouke Norg, had het Bleeker Racing Team het volste vertrouwen de titel binnen te halen!
Dat weekend waren een hoop mensen uitgenodigd (vrienden, familie, sponsoren) om het seizoen gezamenlijk af te sluiten. Er was een pitbox gehuurd en alle bezoekers konden gezellig een drankje en hapje nemen. Daarnaast kon men zien hoe het er op zoÕn dag aan toe gaat bij het team en wat er allemaal bij komt kijken.<br /> <br /> Na alles te hebben klaargezet en de fans langzaam binnen stroomde, werd de motor klaargemaakt voor de eerste en enige kwalificatie training. Zoals gewoonlijk gingen we met gebruikte banden de baan op om in de korte training van 15 minuten voor een mooie start positie te zorgen. De motor was prima, alleen had ik even moeite om het tempo op te pakken. Ik zag op het pitbord P3 staan en vond dit een prima positie om in race 1 en 2 te starten. Uiteindelijk zakte ik terug naar P5. We hadden liever op de eerste start rij gestaan, maar met een goede start zou P5 een prima uitgangspositie zijn.<br /> <br /> Voor iedere cuprace had ik altijd wel wat zenuwen, maar meer dan gezonde spanning was het niet. Dat was voor deze race iets anders, want na het binnen druppelen van steeds meer supporters, werd ik toch wat zenuwachtiger als normaal. Eenmaal op de motor en het vizier dicht is alles weg en het enige wat er dan nog in me omgaat is Ôgas gevenÕ! Met het team hebben we het er vooraf regelmatig over gehad dat het enige wat we moesten doen was het ÔkoppieÕ er bij houden, er op blijven zitten en de race uitrijden. Bij een top 10 finish zou het kampioenschap namelijk al binnen zijn. Hier was ik het volkomen mee eens, maar eigenlijk ging er wat anders in me hoofd om.. Cupkampioen worden en niet op de hoogste trede staan had ik toch wel erg veel moeite mee. Dus al ja knikkend bij het teamoverleg vertrok ik op de motor. De team met de gedachten: Hij heeft het begrepen en rijd de race uit zonder zich al teveel te mengen in de strijd en haalt gewoon voldoende punten om het kampioenschap binnen te slepen. Bij mij ging er iets anders door mijn hoofd en dat was één ding: De race winnen en kampioen worden!!<br /> <br /> Dan race één.. Na een goede start ging ik als tweede de eerste bocht door, achter de man die ook nog kans maakte op het kampioenschap, Bouke Norg. Na een aantal ronden er achter te hebben gezeten, wou ik er langs. Dit gebeurde op de helft van de race en vanaf toen heb ik aan kop gereden totdat de laatste ronde inging. Na wat fouten van mij in ronde acht en negen kwam Bouke dichterbij en kon hij mij passeren na start/finish toen er werd aangegeven dat er nog één ronde gereden moest worden. We reden schouder aan schouder af op de eerste bocht, waar ik iets later de rem pakte en Bouke achter me kon houden. Op dat moment wist ik dat het lastig voor hem zou zijn om mij nog te kunnen inhalen en dat bleek. Uitkomt GT keek ik achterom en wist ik het zeker,eerste plaats en Supercup600 kampioen 2011!! Wat er op dat moment door me heen ging, was geweldig! Iets waar ik veel voor heb moeten laten, ontzettend graag wilde, maar ook veel voor heb moeten doen, werd behaald! Daarnaast heeft ook het team altijd voor mij klaar gestaan tijdens de race en trainingsweekenden. Maar ook stonden zij tussen de races door de motor klaar te maken en het een en ander bespreken om iedere race goed voorbereid aan de start te staan, Geweldig! Daarnaast natuurlijk me ouders die mij altijd gesteund hebben. Een van de belangrijkste spelers heb ik nog niet genoemd, namelijk de sponsoren. Dit alles is niet mogelijk zonder mensen om je heen die het je gunnen. Gelukkig waren deze mensen er ook en die wil ik dan ook ontzettend bedanken. <br /> <br /> Bij deze nog een speciaal bedankje aan: Bleeker Motoren Hoorn, JeroenÕs timmerbedrijf, Bayer, Van der Rol elektrotechniek, Koenis bv, Signalo, Avanti charter, Motorsportlifestyle, Dennis Vlaar zzp, Fysio therapie van der laan, Autoschade Zuiderkogge, C.Kuip carrosseriebouw, Putoline smeermiddelen, Mobu tuning Enkhuizen, My Projects, Arien Out meetdiensten, Club van 100, Club van 50, Bering, Lazer en Sidi.
Race twee verliep helaas iets minder. Hoewel ik normaal gesproken vaak te laat ben, was ik nu te vroeg.. De lichten gingen op rood en voor deze uit gingen was ik al iets verplaatst. De eerste bocht lag ik als tweede achter Bouke, maar door een paar kleine foutjes werd ik ingehaald door Reinoud die ik later deze ronde weer terug kon pakken. Bij het ingaan van ronde twee, zag ik dat de organisatie had besloten om me een straf te geven van 20 seconden ivm de jumpstart. Hier baalde ik uiteraard van, maar goed, dat zijn de regels.. Ik probeerde een voorsprong op te bouwen van 20 seconde waardoor ik met een beetje geluk nog derde kon worden en op het podium belande. Helaas lukte dit niet en werd ik uiteindelijk zevende. Ondanks dat ik de finish als eerste passeerde, moest ik genoegen nemen met een zevende plaatst, helaas.. Natuurlijk was ik teleurgesteld, maar dit trok langzamerhand weg, want waar het natuurlijk allemaal om draaide was het kampioenschap! Ik had graag een dubbele overwinning gehad, maar dat zat er dus niet in. <br /> <br /> Na de tweede race kon het pas echt gevierd worden en dat deden we dan ook. De sfeer was prima en iedereen genoot. Langzaam gingen er zo nu en dan een aantal mensen naar huis en rond een uur of 7 aten we chinees bij de pitbox met de overgebleven mensen. De huldiging begon één uur later in het paddock restaurant. Hennie Lentink van het CRT nam dit in handen en deed dit erg leuk. Na een gezellig feestje te hebben gemaakt in het restaurant en de beker in ontvangst te hebben genomen vertrokken we met het overgebleven groepje richting Groningen om de avond nog mooier te maken dan hij al was. Uiteindelijk sliepen we op de paddock en werden we bij het wakker worden herinnert aan het behalen van het kampioenschap, gesloopt maar voldaan! Wat heb ik genoten..<br /> <br /> <strong>Seizoen 2012</strong><br /> Op dit moment zijn we druk bezig met het aankomende seizoen. De bedoeling is om Dutch Supersport te gaan rijden, mits het financieel haalbaar is. Het zal lastig worden, maar we gaan er alles aan doen om dit voor elkaar te krijgen. We doen het goed en anders doen we het niet! Voor meer info: www.larskooijman.com<br />