Tijdens de trainingen ligt het voor de MtM-RT Motorsports rijders dadelijk goed. De baan van Enzo e Dino Ferrari ligt met zijn 4936 meter midden in het stadscentrum van het Italiaanse Imola. Het is voor de rijders een uitdaging om deze technisch moeilijke baan onder de knie te krijgen, en voor het team kan geen enkel gegeven van vorig jaar gebruikt worden daar de toen hobbelige baan nu een mooi vlak asfalt heeft liggen.
<div>Maar Jed Metcher draait stevig aan het gas van zijn Yamaha R6 en plaatst zichzelf op de polepositie tijdens de kwalificaties met een tijd van 1Õ55.058. Gauthier Duwelz heeft een pijnlijke hand waarmee het moeilijk is om het stuur bij de grote snelheidverschillen en rempunten onder controle te houden. Hij moest vanaf plaats 15 de start gaan nemen terwijl Adrian Nestorovic vanaf de 25de startpositie zich hard zal moeten reppen om binnen de punten te eindigen.</div><div><br /></div><div>Zaterdagavond moeten er 11 ronden worden afgelegd met een temperatuur van 26°C, Jed is als eerste bij de bocht, maar daar wordt hij voorbij gegaan door Day en Russo, het zou niet meer haalbaar zijn om deze opnieuw te passeren. Gauthier kwam in de 3de ronde met enkele rondvliegende stenen in contact, 1 kwam op het scherm terecht en brak dit, een andere kwam in de radiator terecht waarbij deze dadelijk al zijn water verloor en de pits is moest. </div><div><br /></div><div>Adrian deed er alles aan om in de punten te geraken maar door het grote aantal rijders slaagde hij daar niet in, na 11 ronden werd hij als 23ste afgevlagd.</div><div><br /></div>
<div>Jed Metcher; </div><div><br /></div><blockquote class="webkit-indent-blockquote" style="margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 0px; margin-left: 40px; border-top-style: none; border-right-style: none; border-bottom-style: none; border-left-style: none; border-width: initial; border-color: initial; padding-top: 0px; padding-right: 0px; padding-bottom: 0px; padding-left: 0px; "><div>ÒEerst wil ik het team bedanken voor het harde werk dat ze hier opnieuw voor mij gedaan hebben. Ik heb me laten inpakken bij de eerste bocht en daarbij ben ik ook nog de aansluiting verloren met de 2 eersten. Ik heb wel in teken van de titel gereden om punten te scoren, nu heb ik 15 punten voorsprong op Day en 16 op Lanusse. Het was de eerste keer dat ik op dit circuit kwam en dadelijk stond ik en op pole en op het podium, ik ben wel tevreden.Ó</div></blockquote>