Spanning en sensatie, daar staat de KNMV-Cup altijd garant voor. De spanning zat hem afgelopen zaterdag 13 augustus vooral in het feit of het zou gaan regenen of niet. De Yamaha van Team NPR coureur Robert Eisses stond weer netjes klaar voor de eerste kwalificatie die onder droge omstandigheden werd verreden.
<strong>Kwalificatie</strong><br /> Doordat de rondetijden van Eisses omlaag zijn gegaan in de loop van dit seizoen betekent het ook dat er het één en ander weer aan de vering van de motorfiets veranderd dient te worden. Helaas was er in de eerste training van 15 minuten te weinig tijd om daar al een positief resultaat mee te bereiken. Voor de tweede kwalificatie werd de vering iets aangepast en stond Eisses klaar om zijn tijd aan te scherpen. Waar echter voor werd gevreesd gebeurde: een regenbuitje kwam over het circuit, en hoewel het niet lang aanhield werd de baan wel flink nat. Toen Eisses in zijn derde vliegende ronde door het glad geworden asfalt bijna van de motor lag was het een wijs besluit om de pitbox weer op te zoeken. Ook de rest van het deelnemersveld kwam binnen en dit betekende einde kwalificatie, en moest Eisses dus genoegen nemen met een plaats op rij zeven.<br /> <br /> <strong>Race</strong><br /> De start was prima, Eisses kwam goed weg , om vervolgens in het gedrang te komen in de Haarbocht. Helaas werd de Yamaha coureur terug geworpen naar de één na laatste positie, en snel was al duidelijk dat een top 15 finish er niet in zat want de inwoner van Bovensmilde moest zich nu een weg naar voren vechten. De strijd met 2 concurrenten duurde 3 ronden lang, terwijl de groep voor hen langzaam van het vechtende drietal wegreed. Eindelijk was Eisses er voorbij, maar de race was te kort om de strijd aan te gaan met de voor hem liggende groep. De 27e positie was uiteindelijk het resultaat.
<blockquote><strong>Eisses:</strong> ÒWe hadden vandaag eindelijk weer eens een race dag die niet volledig nat was. De eerste training verliep prima, deze training is maar een kwartiertje en we hadden het plan om een goede basis te hebben voor de tweede training. In de tweede training wilden we een goede tijd neerzetten om een goede uitgangspositie voor de race te hebben. Het begon helaas na drie rondjes te regenen terwijl mijn tempo net omhoog ging, het gevolg was een bijna crash en een stuk ruig terrein rijden naast de baan. Tijdens de race heb ik een aantal erg leuke en goede gevechten gehad welke ik gelukkig in mijn voordeel heb weten te af te sluiten. Maar doordat ik bij de start te veel in het gedrang in de eerste bocht zat en daardoor vrijwel achteraan de wedstrijd moest beginnen zat er niets anders op dan een inhaal race te rijden. We hebben vandaag weer veel geleerd van de motor en de omstandigheden.We zien de komende races dan ook met vertrouwen tegemoetÓ</blockquote>