Tijdens de ONK DTS KTM Pirelli Race Days op het TT-Circuit van Assen in plaats van Zolder werd de achtste race van de 3DCUP verreden. Omdat Mark vanaf april niet meer op het TT-Circuit had gereden had hij op donderdag een CRT circuitdag geboekt. Mark was in de SportGridTime ingedeeld waar hij vijf sessies kon rijden om zodoende weer in het ritme te komen voor de 3DCUP race.
Op zaterdag werden twee kwalificatietrainingen verreden voor een plaats op de startgrit voor de helaas maar een race. Tijdens de eerste kwalificatie maakte Mark al progressie in betere rijtijden maar in de vierde ronde was in de Stekkenwal ineens het vermogen weg en stopte hij bij de baanpost 15. Dat is balen en wat is de oorzaak dat ineens het vermogen van zijn Ducati 848 verdween. Daar werd Mark opgehaald en terug gebracht naar het paddock en daar liet hij heel even de motor lopen. Wat Mark hoorde was niet goed en dat betekende eigenlijk einde race weekend. Maar er werd even rust genomen door Mark om even na te denken wat er nog mogelijk is om zijn race te kunnen rijden. Er werd contact gezocht met Opheij Motoren in Veghel, de eigenaar en ex-wegrace coureur Marco Opheij had nog een standaard Ducati 848 blok liggen en toen werd er vlug contact opgenomen met de Ducati dealer Moto Puro in Nuenen of die tijd had om het motorblok te verwisselen. Moto Puro had tijd en monteur Martien vind het ook een uitdaging om deze klus te kunnen uitvoeren en nu nog vervoer. Dankzij Motor Revue werd de bus beschikbaar gesteld en werd de Ducati 848 daar ingeladen om met de meeste spoed richting Brabant te rijden.<br /> <br /> Rond half twaalf reed Mark in Assen weg en circa tien uur sÕavonds was hij weer terug op het TT-circuit en was de Ducati 848 race klaar om zondagmorgen tijdens de warm-up te testen. Mark had gelukkig toch een tijd neer gezet van 1.54.659 en dat was op dat moment toen hij richting Brabant ging een 16de startpositie. Omdat Mark de tweede kwalificatietraining niet kon rijden was het nu maar afwachten wat de andere Ducati coureurs voor tijden laten noteren. Uiteindelijk werd het voor Mark voor de race een 20ste startpositie op de startgrit. <br />
Tijdens de warm up training op zondagmorgen was de baan droog waardoor Mark even flink kon testen. Mark was tevreden en nu maar hopen dat de weersomstandigheden meteen goed zijn, niet dat je staat te twijfelen wat voor banden dat hij moet monteren. Vlak voor de race werd er voor gewone banden gekozen en daarnaast hoopt Mark op een goede start. Dat laatste was goed want hij reed in de Strubbenbocht al op een 13de plaats. Na twee ronden had Mark weer een plaatsje gewonnen en behield gelukkig de aansluiting met een groepje coureurs wat voor hem reed. Dat is heel belangrijk want als er een gat valt dan kost dat extra inspanning. Na vijf ronden reed Mark op een elfde plaats en was in een hevige strijd verwikkeld met Jarno Fredriks ook op een Ducati 848. Met nog drie ronden te rijden zette Mark nog even aan en wist Jarno in de Meeuwenmeer te passeren en hij kreeg zicht op Jan de Boer en Geert Schepens beide rijdend op een Ducati 1198. Geert Schepens was niet haalbaar maar Jan de Boer moet toch kunnen dacht Mark in zichzelf. In de Strubbenbocht reed Mark in het spoor van Jan en voor de GT-bocht zette Mark nog even aan en wist Jan te passeren en werd uiteindelijk als 9de afgevlagd. Door dit resultaat is Mark ook weer een plaats op geschoven in het tussenklassement. Mark neemt nu de 9de plaats in met 55 punten.<br /> <br /> De volgende 3DCUP race is in het weekend van 24 en 25 september tijdens de Race of the Champions op het TT-Circuit van Assen.