Door een iets te laten aankomst bij het circuit Oschersleben 23.30 uur moest de donderdag nacht voor de poort doorgebracht worden. ‘s Ochtends om 6 uur op en vervolgens een van de laatste plekjes op het rennerskwartier innemen, alles opbouwen en na een stevig ontbijt was iedereen om 9 uur klaar voor het raceweekend.
De eerste training was om 1 uur ‘s middags en de tweede om 3 uur die middag, vanaf het begin zat Tony in een goed raceritme, en was ook de gehele vrijdag een van de snellere op de baan. Kortom gewoon een goede racedag geen problemen en snelle ronden tijden.
Voor de Zaterdag stonden er twee kwalificatie trainingen gepland, de eerste wel erg vroeg 8.30 uur, na in de eerste training de gehele tijd op plaats 2 te hebben gestaan werd de eerste kwalificatie als vijfde afgesloten. De tweede kwalificatie ‘s middags om 4 uur werd verreden op een baan met hele andere temperaturen dan in de ochtendsessie, ook nu was Tony weer de hele tijd voorin te vinden, met uiteindelijk een 4e tijd voor de start van de race op zondag.
Helaas werd de race al in de eerste ronden naar aanleiding van een tragisch ongeval bij de start afgebroken, en er zal ook niet meer opnieuw gestart gaan worden. Een naar later bleek terechte beslissing, maar toch als coureur zit je vol met adrenaline welke je er uit wilt racen.
Nurburgring
Na de niet verreden race op Oschersleben stond voor dit weekend de Nurburgring op het race progamma van de IDM. Gelet op de resultaten van het vorige raceweekend, waarbij een podiumplaats er zeker in had gezeten als de race gewoon verreden had geworden. Was voor deze race de doelstelling het behalen van een podiumplaats. Op vrijdag eerst twee vrije trainingen, welke gebruikt werden voor het vinden van de juiste lijnen en set-up. Met de rondetijden op de vrijdag zat Tony goed vooraan in het veld, maar er moest t.o.v. de snelste man toch noch zeker een seconden gevonden worden. Zaterdag twee kwalificaties, de eerste kwalificatie werd uiteindelijk afgesloten met een 6e tijd. In de tweede kwalificatie moest er dus nog steeds dezelfde stap van een seconden gemaakt gaan worden om een goede uitgangspositie voor de race te hebben. Echter in de tweede kwalificatie was Tony een van de weinige rijders die er niet in slaagden zijn eerdere tijd te verbeteren, waardoor hij uiteindelijk terugzakte naar een 9e tijd in het 41 man sterke deelnemersveld, niet hetgeen we gehoopt hadden maar met een goede start??????
Zondag ochtend vroeg om tien uur deze keer de race, na een redelijke start lag Tony bij het ingaan van de eerste bocht op een negende plek, echter in de derde bocht na inmiddels de achtste plaats te hebben bemachtigd gaat de rijder op de 6e plaats met een highsider van de motor. Na de wegschuivende motor te hebben kunnen ontwijken komt Tony naast de baan in het gras en de daarop volgende grindstrook. Gelukkig kan de race vervolg worden al betekend dit dus wel achteraansluiten. Na een verbetering van zijn snelste tijd met 1.33.5 eindigt Tony de race op een 15e plaats en pakt hiermee nog het laatste puntje. AL met al dus twee races om snel te vergeten en te focussen op de volgende race over twee weken op de Sachsenring.