Voor TRG Motorsport werd opnieuw bevestigd dat goede en slechte resultaten in de motorsport dicht bij elkaar liggen. Tijdens de eerste races van het seizoen voor het ONK, de Paasraces op het circuit van Assen, werkte het weer in ieder geval niet mee. Waren er tijdens de warm-up trainingen nog droge perioden, ‘s middags werden alle wedstrijden “wet races” zodat de regenbanden volop gebruikt moesten worden.
Iedereen is weer blij om de winterslaap achter zich te laten hetgeen te zien is aan de belangstelling in de pitbox ondanks het slechte weer. De dag begon goed: de aanpassingen aan het rijwielgedeelte van de RSV4 pakten goed uit. De Aprilia stuurde weer zoals Randy gewend was en dat resulteerde in een derde plaats tijdens de warm-up. <br /> <br /> Randy: Over de kwalificaties kan ik heel kort over zijn daar ben ik niet tevreden over. We hebben het juiste materiaal er staan om goed te scoren en dan wil je dat ook. Helaas is de setup van de nieuwe bike dermate anders ingesteld dat ik daar pas in de kwalificatie achter kon komen. We hadden de motor vrij laat en wisten dat we dat nog even moesten zoeken. Je zou kunnen zeggen zet de fiets hetzelfde als vorig jaar dat klopt maar je wilt toch proberen wat de Italianen hebben gemonteerd. Helaas was dit voor mij niet fijn en zijn we s’avonds teruggegaan naar de basis van ons zelf! In de warm up voelde ik het meteen en kwam het goede vertrouwen snel over mijn schouders mee kijken. We hebben een goede uitgangspositie voor de race nu"
Twan had nog niet helemaal het juiste gevoel met de Dunlops. Na een vertraagde start a.g.v. een olievlek van de sidecars komt Twan zeer goed uit de startblokken. Tijdens zijn Supersportrace krijgt hij na enige tijd een derde plaats te pakken op een kletsnatte baan. En dat vanaf een 22e startplek op de grid! Hij houdt stand tijdens een aantal gevechten op zijn R6 terwijl diverse anderen van de baan glijden. Na veertien ronden staat Twan al glunderend op de derde trede van het podium. Zo, die is binnen!<br /> <br /> Een uur later is de beurt aan Randy. Ook hij is goed weg op zijn licht wheelyende RSV4. Terwijl hij vertrekt vanaf plek veertien weet hij al snel een achtste plaats te veroveren. Opeens komt Randy met zware vertraging door. Zou hij ergens rechtdoor gegaan zijn? Hij begint opnieuw aan zijn opmars. Opnieuw zijn we hem kwijt en zien we Randy de pitlane inrijden en moet hij met een elektrisch probleem opgeven. Desastreus natuurlijk als je zo lekker gaat en de motor stopt er mee! Uiteraard was Randy er goed ziek van maar na "even een momentje voor zichzelf" kunnen we er het positieve van inzien omdat we weten wat het probleem is en we dit weekend weer stap in de goede richting hebben gezet met de nieuwe Aprilia RSV4 Factory. Op naar het weekend van het WK Superbike 20-22 april in Assen. Hier rijdt voor het ONK alleen de Dutch Superbike. Het tijdschema wordt deze week op onze website geplaatst. Daarna volgen de stratencircuits van Hengelo en Oss.