Teams: Positieve test in Brno

70

Drie dagen hard werken zijn achter de rug voor het Winston Ten Kate Honda Team in Brno. Het belangrijkste doel van deze test was het controleren van het nieuwe traction control systeem dat is ontwikkeld door PI Research, het systeem leverde vanaf de eerste meters goede resultaten op. Beide coureurs, James Toseland en Karl Muggeridge, hebben het uitgeprobeerd en waren beide positief over de ontwikkeling van het nieuwe systeem, maar duidelijk is dat er nog veel mee gewerkt zal moeten worden.

De driedaagse test ging eveneens goed door de prima weersomstandigheden, wat een zo goed als perfecte baan opleverde. Op de tweede dag van de test viel rond het middaguur een stevige bui die een half uur duurde en het werk voor die middag even stil legde. De ronde tijden werden gedurende de dagen voor beide coureurs, die graag goed willen presteren volgende week in Misano, steeds beter.







 

 

 

Ronald Ten Kate – Team Manager

 

“Het zijn drie goede dagen voor ons geweest, zonder al te grote problemen waardoor we met veel vertrouwen uitkijken naar de wedstrijd over twee weken in Misano. De jongens hebben erg hard gewerkt en hebben ons veel bruikbare informatie gegeven voorafgaande aan Misano, maar natuurlijk ook voor de wedstrijd die we hier gaan rijden over iets meer dan een maand. Het traction control systeem ziet er op dit moment goed uit, natuurlijk is nog niet alles perfect maar het kan heel nuttig zijn voor in de toekomst. We zullen nu onze informatie doorgeven richting het Klaffi Team die er de komende dagen mee zullen gaan testen op het circuit van Lausitz. James en Karl hebben allerlei interessante rondetijden laten zien, we zitten op de juiste weg en we hopen de positieve resultaten voort te kunnen zetten in Misano.”

 

 

 

James Toseland – Winston Ten Kate Honda Rijder

(Snelste ronde tijd op de wedstrijdbanden 2’01.7 – 244 ronden )

 

 “De afgelopen drie dagen zijn, gezien de hoeveelheid werk die we hebben uitgevoerd, goed verlopen. Gisteren hebben we nieuwe elektronica gekregen en hebben daarmee verschillende dingen uitgeprobeerd. Het schakelen ging aanmerkelijk beter gedurende de dag maar op dat moment hebben we geen gebruik gemaakt van het traction control systeem. Later hebben we daar wel flink veel mee getest. Vandaag, tijdens de laatste dag, heb ik me vooral geconcentreerd op de ronde tijden en hebben we een aantal andere dingen uitgeprobeerd. We zijn erg snel geweest, het is duidelijk dat dit voor ons een positief test is geweest. Ook Karl heeft gewerkt met de nieuwe elektronische onderdelen en we zullen deze informatie bij elkaar leggen voor hopelijk een goed resultaat.“

 

Karl Muggeridge – Winston Ten Kate Honda Rijder

(beste ronde tijd op kwalificatie banden 2’01.2 – op wedstrijd banden 2’02.1 – 228 ronden)

 

“Deze test was eigenlijk erg succesvol. We hebben diverse afstellingen aan de motor geprobeerd. En vandaag heb ik me ook met de nieuwe elektronica bezig gehouden. Alles werd iedere ronde steeds beter en aan het einde van de dag werkte alles eigenlijk best goed. Natuurlijk is het een kwestie van tijd voordat het nieuwe systeem optimaal zal gaan werken. Deze test is goed verlopen waardoor we met vertrouwen uitkijken naar de wedstrijd over twee weken in Misano.”

 

 

 

De top vijf klassering  ( kwalificatie banden):

 

1. Bayliss (Ducati) 2’00”8 (2’00”0)

2. Toseland (Winston Ten Kate Honda) 2’01”7

3. Muggeridge (Winston Ten Kate Honda) 2’02”1 (2’01”2)

4. Haga (Yamaha) 2’02”5 (2’01”6)

5. Pitt (Yamaha) 2’02”5 (2’01”7