De weergoden waren de deelnemers en toeschouwers eindelijk eens gunstig gezind tijdens het 8e cup evenement van zaterdag 10 september.
De eerste training werd verreden op een opdrogende baan, maar op het laatste moment werd besloten om toch op regenbanden te rijden. Dit was achteraf ook een juiste keuze, coureur Robert Eisses kon vanaf de eerste ronde snelle ronden rijden, en aan het eind van de sessie was het pas mogelijk om met droog weer banden snellere tijden te rijden. Met een tijd van 2.02 stond Eisses op een voorlopige 16e plek.<br /> <br /> Na de eerste sessie brak de zon door en droogde het asfalt snel op, en voor de tweede kwalificatie werd een nieuwe achterband gemonteerd om hiermee een goede tijd neer te zetten. De training was echter ingekort tot 16 minuten omdat het tijdschema onder druk stond doordat er bij andere klassen een aantal rode vlag situaties waren ontstaan door valpartijen. Vanaf de eerste ronde kon Robert gelijk een goed tempo rijden, de training verliep verder goed een snelste tijd van 1.51.6 zorgde voor de 25e startplek.<br /> <br /> Na de training ging het helaas drastisch fout. Aangekomen bij de pitbox gaat Eisses met de motor onderuit, hierbij komt zijn rechter voet onder de voetsteun terecht. Na het uittrekken van de laars is gelijk te zien dat het mis is. De voorkant van de voet staat scheef. Na bezoek aan het ziekenhuis blijkt dat de middenvoetsbeentjes van de voetwortel zijn gebroken. Ôs Avonds is de coureur uit Bovensmilde nog geopereerd en hebben artsen de voet recht gezet en gefixeerd. Helaas zal het herstel zo lang duren dat deelname aan de laatste dubbele wedstrijd op 1 oktober a.s. niet meer haalbaar is.
<blockquote>Eisses: "Dit is wel een zuur eind van een goed seizoen. De trainingen gingen vandaag super. We hadden als team de juiste beslissing gemaakt om de training te starten op regen banden, als je dan de baan op gaat en de eerste rondjes rijdt ben je trots en blij dat je als team zo goed functioneert. En met een 16e tijd was ik dan ook erg tevreden. De tweede training verliep ook erg goed. We hadden nog een aanpassing aan de motor gedaan op advies van de mannen van Norg Racing, ik kon merken dat deze aanpassing goed werkte. De training was helaas wat ingekort, maar ik had een goed gevoel in de motor en kon snel op mijn oude ronde tijden komen. Bij het terug komen ging het helaas erg vervelend mis. Ik wilde voor de box stoppen op het moment dat ik de rem aantrok en eigenlijk al wilde afstappen sloeg het voorwiel opzij en viel ik met de motor. Wat het gevolg is hebben jullie hierboven kunnen lezen. Helaas zit het seizoen er voor ons op."<br /> </blockquote>Het was een seizoen waar het weer vaak een belangrijke rol heeft gespeeld, maar we hebben ook veel geleerd van de motor en konden de eerste kampioenschaps punten halen. <br /> <br /> Ik wil graag alle sponsoren bedanken die het mogelijk hebben gemaakt om dit seizoen te kunnen racen. Ook de vrijwilligers die hebben geholpen met hand en span diensten ontzettend bedankt.<br /> <br /> Team NPR heeft nu (noodgedwongen) voldoende tijd om het seizoen te evalueren en na te denken over het volgende seizoen en men zal hier dan ook als er meer bekend is op terug komen.<br />