Na de positieve seizoensstart tijdens het paasweekend op Assen, vertrokken wij afgelopen vrijdag naar Hengelo in Gelderland. Daar worden al 40 jaar races georganiseerd op de Varsselring, een snel stratencircuit.
De sfeer is er, net als de organisatie, erg goed. Ik ben niet echt een fan van statencircuits maar Hengelo wil ik niet missen. Gelukkig was het dit jaar droog zodat het rennerskwartier niet in een modderpoel veranderde zoals vorig jaar.
Tijdens de trainingen bleek dat de “oude” R1 nog redelijk mee kon op de rechte einden met de nieuwe modellen. Alleen in de snelle knikken was de fiets wat onrustig. In samenwerking met de mensen van Hyperpro Suspension wisten we een goede afstelling van de achterkant te vinden. Dat resulteerde in een trainingstijd van 1’51,9 wat ruim 2 seconden sneller was dan afgelopen jaar en een 12e startplaats betekende in een veld van ruim 30 deelnemers.
Tijdens de start van de wedstrijd, op weg naar de eerste haakse bocht, wist ik meteen twee plaatsen te veroveren op mijn naaste concurrenten.
Door voortdurend snelle tijden te rijden die onder mijn trainingstijd lagen, wist ik het groepje van drie van mij af te houden.
Na enige ronden moest het groepje afhaken en kreeg ik de rijder op de negende plaats in het vizier. Nadat deze zich bij één van de haakse hoeken verremde werd de negende plaats mij in de schoot geworpen en wist ik dit goede resultaat veilig thuis te brengen.
Ik ben zeer tevreden met dit resultaat…de eerste punten zijn binnen!! We hebben als team weer een grote stap in de goede richting gezet.
Met de twee volgende ONK wedstrijden (Eemshaven en Oss) zal ik niet meedoen. Ik heb gekozen voor de IDM wedstrijd op het Duitse Oschersleben omdat ik mij daar beter kan voorbereiden op de komende wedstrijden op permanente circuits.
De eerstvolgende wedstrijd in Nederland is voor mij op 3 juni op Assen