Tijdens het weekend van 24-25/09 waren we met de Dutch Ducati Dealer Cup te gast tijdens de Race Of The Champions op het TT-circuit van Assen. Reeds op woensdagavond waren we aanwezig in Assen om zodoende op donderdag een xtra trainingsdag te gebruiken om klaar te zijn voor de laatste en beslissende race van de 3D-Cup.
Ondanks de oude Ruskenhoek en een zwarte vlag zat het tempo er weer snel in en keek ik uit naar het weekend. Na de keuring op vrijdag en de aankomst van alle andere deelnemers was er niet veel te beleven, dus hadden we tijd genoeg om alles in de box te regelen en de motor nog een keertje xtra na te kijken. <br /> <br /> Zaterdagmorgen onder een stralende zon konden we starten aan Q1 , ik had er ontzettend veel zin in en de motor liep perfect. Het tempo lag al direct er hoog en met een snelste ronde van 1.47.7 stond ik op P4. Na een lange pauze en een nieuwe achterband was er omstreeks 16u Q2 , het was lekker warm en vrijwel geen wind. Johnny Kock was dit weekend mn voornaamste belager en ik wilde hem graag voorblijven om zodoende punten terug te nemen en uitkijken naar P3 in het kampioenschap.<br /> <br /> Bij aanvang van Q2 zat ik achter een groepje rijders die ik snel voorbij wilde…helaas te snel… want in ronde 5 was ik wss te hard aan het pushen en bij het uitkomen van Strubben verliest mn voorband alle grip !!! De schade aan de motor valt mee maar ik kan de qualificatie niet vervolgen en verlies een plaats voor de startgrid voor de race, dus morgen starten van P5. Bij aankomst in box beginnen we onmiddelijk met het herstellen van de motor , thx Jan Petersen voor het laswerk en Stef van Racemotoronderdelen.nl voor alle hulp. Na 2uurtjes is alles hersteld en kunnen we genieten van een heerlijke 3D-Cup bbq.
Zondagmorgen hebben we gelukkig nog een warm-up op het programma zodat de motor nog even kan getest worden, de warm-up verloopt goed en we kunnen ons klaarmaken voor de race. Door enkele ongevallen en een oliespoor wordt de start van onze race met een uur verschoven. Na een sightning- en warm-up lap zijn we klaar voor een race over 12 ronden , mn start is perfect en als P5 kom ik de eerste ronde over start-finish. Bij het insturen van Strubben en uitkomen van Duikersloot-Mandeveen ben ik iets te voorzichtig omdat ik zeker niet nog een keertje wil crashen en dat vertaalt zich in rondetijden van 1.49. Ik kan 5 rondjes P5 vasthouden maar het treintje achter me haalt me stilaan in , hierdoor verlies ik enkele plaatsen, vervolgens blaast er een rijder net voor me zijn motorblok op met als gevolgd een oliespoor en oliespatten op mn visier en motor, ik laat het tempo zakken omdat ik deze race niet in de grindbak wil afsluiten. Ondanks een oliespoor wordt er niet afgevlag of zelfs gevlagd en pas nadat er een 2-tal rijders over dit oliespoor crashen wordt de wedstrijd afgevlagd en gecorrigeerd.<br /> <br /> Hierdoor eindig ik de race op P9 …en daar Johnny Kock voor me eindigt is hij verder uitgelopen in het kampioenschap, en stranden we in 2011 op P4 in het eindklassement. Het is een mooi maar bewogen jaar geweest met 2 crashes en een opgeblazen motorblok maar ook met een mooie overwinning en enkele podiumplaatsten.<br /> <br /> Graag wil ik iedereen bedanken die me ontzettend gesteund hebben dit seizoen, in het bijzonder Toine van Biggelaar Special Performance, Sveti, Stef-Margriet Racemotoronderdelen.nl, Simon Performance Products/Forcefield, Speedymoto, ALTH, CarbonWorld.de, BO-motoroil, SprintFilter, Supersprox, Puig, Italia4You, DucatiCorseFriends, Daytona, PZ Racing, Grand Canyon Bike, United Moto Parts, Scorpion Exo, Racing Batteries, Hel Performance, Space Power Energy Drink, Zeibe Moto, NF Tongeren .