Peter Schalken had heel graag op het podium gestaan in Oss. ÒDat had er zeker ingezeten. Maar halverwege de race in de Dutch Superbikes lieten de banden mij in de steek en verloor ik langzaam maar zeker terrein. Dat kostte mij uiteindelijk een goed eindklassering. Jammer maar dit soort dingen hoort ook bij het racenÓ, aldus de coureur uit het Amici Hoegee Suzuki Racing TeamÓ
Op een stratencircuit als in Oss is het zaak om de motorfiets perfect af te kunnen stellen. Luk je dit kan je zo naar een podiumplaats rijden anders kan je alleen maar heel veel verliezen. Circuit paalgraven is een kort stop-en go baantje waar het op remmen en gas geven aankomt. <p><br /> </p> <p>En daar kan Peter Schalken over mee praten. “Tijdens de trainingen hadden we in het begin problemen om de set up van de Suzuki goed te krijgen. Mijn monteurs hebben hard gewerkt om alles op te lossen. Rob Duijzers van K-Tech Suspensions had voor de vrije training een nieuwe setting gevonden en dat pakte goed uit. Daardoor kreeg ik ook het nodige zelfvertrouwen voor een mooi resultaat. </p> <p><br /> </p> <p>Direct na de start zat ik er goed bij en kon ik het gevecht aangaan om de derde plaats”. Die ging tussen Randy Gevers, Kevin Valk en Schalken. Een probleem in Oss is dat je moeilijk kunt passeren. Valk die het tempo van Gevers niet kon bijbenen hield in het begin van de race Schalken tegen. “Wat ik ook probeerde om Kevin voorbij te gaan. Bij het uitkomen van de bochten was hij net iets sneller dan ik. Daardoor was ik verplicht om achter hem te blijven rijden. Dit was voor mij eigenlijk wel frustrerend maar toen begon de ellende pas echt”.</p>
<p>Halverwege de race begon de motorfiets enorm te ‘zwalken’ vooral bij het uitkomen van de bochten. De banden gleden van alle kanten weg en Schalken moest alle zeilen bijzetten om de Suzuki op de baan te kunnen houden. “Ik wist niet waar aan het lag maar op een gegeven moment had ik totaal geen grip meer. </p> <p><br /> </p> <p>Langzaam maar zeker verloor ik steeds meer terrein. Hierdoor werd ik ook nog gepasseerd door Allard Kerkhoven. Weg goede klassering en zodoende kwam ik als zesde over de finish. Een resultaat waar ik absoluut niet blij mee ben. Tot op heden zit het mij nog niet echt mee. Je gaat naarmate je in de top meerijdt steeds meer van je motorfiets vragen en dan moet ook alles goed kloppen. We hadden de zaakjes goed voor elkaar en dan zit het wederom niet echt mee. Ik had graag mijn monteurs een podiumplek geschonken voor het vele werk wat ze voor mij doen. Maar dat moeten ze maar even tegoed houden”.</p> <p><br /> </p>