Vrijdagmorgen hadden we onze eerste vrije training. De weergoden waren ons goed gezind dit keer. Het was weer even wennen om voor de 2e maal dit seizoen terug op dit ‘echte’ circuit te rijden.
In de namiddag kregen we onze 1e kwalificatie. We besloten om al meteen op nieuwe banden van start te gaan, en zo snel mogelijk goede rondetijden te bekomen. In de 6e ronde reed ik een tijd van 1’45.32, welke ik niet meer kon verbeteren omdat mijn achterband volledig stukgereden was.
Voor de 2e kwalificatie ging ik weer op nieuw rubber buiten, maar kreeg weer met hetzelfde probleem af te rekenen. Nog voor ik halverwege kwalificatie reed zat ik al terug op dezelfde rondetijd als bij de 1e kwalificatie, maar dit zonder hard te pushen. Na 2 minuutjes in de pitstraat te hebben gestaan, reed ik vol vertrouwen terug de baan op om men tijd nog wat te verbeteren. Nadat ik 2 rondjes terug op tempo had gereden, merkte ik dat de achterband terug begon te schuiven. Ik kon men tijd weer niet verbeteren, en zakte stilletjes aan terug naar een 13e startplaats… Omdat ik eerder in dit seizoen nog geen enkel probleem heb gehad met de set-up van de motor, begonnen we ons toch vragen te stellen over de kwaliteit van de slick achteraan.
In de namiddag kregen we onze eerste wedstrijd over 16 ronden. Mijn start was goed, en kon goed mee in een goed gevuld groepje met rijders als Mooijman, Ter Brake, De Boer en Van Steenbergen. Onderling werd er geregeld van positie verwisseld, en werd het een mooie strijd tot aan de finish. Uiteindelijk kwam ik als 8e over de meet, met weeral een opgereden achterband. We besloten om dan de setup van de motor toch wat aan te passen om dit dan te testen zondagmiddag in de warm-up.
Om 17.30u zondagavond kregen we dan onze 2e wedstrijd over 16 ronden. Mijn start was super goed en ik kon zo doorstoten naar een 6e plek. Toch kon ik geen aansluiting krijgen op Withag en Mooijman. Ik hoorde een hele zwerm motoren achter me, dus wist dat er hard voor gevochten moest worden om deze plek vast te houden. Na 4 ronden kwam Danny De Boer me voorbij. We reden een mooi tempo, en konden met een groep van 4 het gaatje dichtrijden op Bob en Paul. Het beloofde een heel spannende wedstrijd te worden tot het noodlot toe sloeg. Doordat een gedubbelde rijder ten val was gekomen in de GT chicane, kwam de motor op de baan terecht. De eerste 2 rijders van ons groepje konden deze nog ontwijken, maar ik zag de motor pas op het laatste moment liggen. Met een redelijk hoge snelheid knalde ik recht in de motor, en werd ik hard van mijn motor gegooid. Mijn motor ging ook enkele malen over de kop. De wedstrijdleiding besloot om de rode vlag uit te steken en de wedstrijd te beëindigen. Geluk bij een ongeluk werd de ronde voordien als uitslag genomen, en kon ik met een 8e plaats toch nog enkele punten mee naar huis nemen.
Volgende week staan we er terug, maar dan in het Duitse Oschersleben. Tot dan,
# 23 Sepp