Na een tweetal vrije trainingen op het stratencircuit van Hengelo Gelderland op de vrijdag voorafgaand aan het ONK weekend wisten Stuart en het Konvi Racingteam dat er nog een aantal verbeterpunten waren om een goed resultaat te behalen. Door de haakse hoeken die kenmerkend zijn voor dit stratencircuit moet er enorm hard geremd moet worden. Tijdens het aanremmen verloor Stuart de remdruk en hierdoor kon hij niet maximaal remmen waardoor hij veel tijd moest prijsgeven.
Op zaterdag werden er diverse zaken veranderd voor de eerste kwalificatie en net als tijdens de twee vrije trainingen stond er bij het vallen van de finishvlag een 3e tijd voor Stuart genoteerd. De “man to beat” was zonder meer mede Suzuki coureur Nigel Walraven en ook moest er zeker rekening worden gehouden met Leon Bovee, de winnaar van vorig jaar in Hengelo.<br /> <br /> Ook tussen de beide kwalificaties werd er weer gewerkt om de remmen nog verder te optimaliseren en Stuart verbeterde zijn tijd wel maar Gauthier Duwelz kwam nipt voorbij en dat hield in dat Stuart vanaf een tweede startrij de race zou moeten aanvangen.<br /> <br /> Op zondagmorgen bleek dat de weersvoorspellingen wederom niet echt betrouwbaar waren want het was net als op de voorgaande dagen enorm zonnig en warm. Ideale condities voor een prachtige racedag. Duizenden bezoekers wisten de Varsselring te vinden en tijdens de warmup leken de remproblemen verleden tijd en dus was het team optimistisch voor de race.<br /> <br /> Rond half 3 ging de race van start en Stuart startte goed en bij het aankomen bij de Veldermansbocht wist hij zijn positie te behouden en en kopgroep van bijna 10 man leek een gat te slaan van de rest van het veld. Direct werden er rode vlaggen gezwaaid ten teken dat er een ongeval had plaatsgevonden in de eerste bocht. Een rijder was ten val gekomen en nam meerdere rijders mee in zijn val. Circa 6 coureurs kwamen ten val waarvan er enkele zelfs niet konden deelnemen aan de herstart van de race over 9 ronden.
e herstart verliep niet geheel volgens plan bij Stuart en de motor bewoog waardoor Stuart 20 seconden straftijd kreeg in verband met een jumpstart. Stuart remde Duwelz na 2 ronden netjes uit in de Molenbocht en ging op jacht naar koploper Walraven. Dat leek te slagen want Stuart noteerde de snelste rondetijd in de race en kwam bij Walraven in de buurt maar de race bleek te kort en verder had Stuart toch wel wat tijd verloren achter Duwelz.<br /> <br /> Achteraf bleek dat Stuart niets had gezien van een bord met “Jumpstart” erop en hij dacht dus een tweede plaats behaald te hebben. Doordat de eerste 3 heren er een moordend tempo op nahielden sloegen ze een enorm gat met de nummer 4 en wist Stuart met zijn 20 seconden straftijd toch nog een 4e plaats te behalen. De eerste punten van het seizoen zijn binnen, weliswaar minder dan waar rijder en team recht op hadden maar voor de komende Pinksterraces in Oss is de toon gezet en daar wil het team graag een beter resultaat in de wacht slepen!<br /> <br /> Binnen enkele dagen vertrekt het team zoals gezegd richting Oss voor de Pinksterraces. Klik hier voor het tijdschema van dit evenement.