De strijd om het kampioenschap gaat weer bijna van start. De eerste wedstrijd van het ONK zal plaatsvinden in het weekend van 19 en 20 april te Assen. Maar eerst gaan we nog een week trainen en testen in Frankrijk te Val de Vienne.
Deze week kunnen we goed gebruiken want er zijn weer een paar kleine aanpassingen aan het span gedaan die de wegligging nog beter zouden moeten maken en tevens willen we met
gasgedempte schokbrekers gaan rijden in plaats van oliegedemte schokbrekers. Hiermee zouden we ook een betere wegligging moeten kunnen bereiken en hebben we meer afstelmogelijkheden om zodoende per circuit de beste afstelling te bewerkstelligen. Maar ook willen we weer een beetje gevoel krijgen in het rijden en bakkenisten. Niet dat we het verleert zullen zijn, maar het is toch weer een maand of 6 geleden dat we er voor het laatst mee gereden hebben.
Op 29 maart in de middag gaan we op weg naar Frankrijk. We overnachten zoals gebruikelijk op een parkeerplaats om de volgende dag onze reis te vervolgen zodat we bijtijds op de plaats van bestemming zijn. Dan kunnen we op ons gemak de bus uitpakken en de pitbox inrichten met alle benodigde spullen die we deze week denken nodig te hebben, inclusief natuurlijk wat reserve onderdelen.
Op maandag gaan we eerst is een paar ronden rijden om allerlei data te verzamelen. Nadat we aan het eind van de dag zo’n 100 testkilometers erop hebben zitten en we het ritme weer een beetje te pakken hebben is er genoeg data verzameld. ‘s Avonds worden de schokbrekers verwisseld en gaan de met de nieuwe dempers aan de gang. De volgende ochtend rijden we iedere keer een kilometer of 20 om met verschillende setting allerlei data te verzamelen om zodoende naar een perfecte afstelling toe te werken en te voelen hoe het span op bepaalde afstellingen reageert. In de loop van de middag rijden we nog een sessie van ruim een wedstrijdafstand om te zien of alles goed blijft en wij het ook nog een beetje kunnen
volhouden. Tot nu toe hebben we 2 vruchtbare dagen achter de rug en zijn er eigenlijk geen problemen.
We treffen het met het weer, want heel de week is het droog gebleven. Hoewel een regentraining natuurlijk ook altijd van pas komt geven we toch de voorkeur aan droog weer. Over
heel de week hebben we zo’n kleine 600 km met het span gereden, hebben we veel uitgeprobeerd en afgesteld en zijn we veel te weten gekomen over de veerafstellingen.
Wat ons betreft kan het seizoen beginnen en zijn we klaar voor de race op Assen van 19 en 20 april.