Teams: Teleurstellende race Georg Fršhlich in Estoril

89

We hadden ons een beter einde van het seizoen2006 voorgesteld maar de laatste wedstrijd is voor Abbink-Bos en Georg niet zo gelopen zoals we gedacht hadden.

Natuurlijk is het moeilijk tussen al het WK geweld maar training en wedstrijd waren niet ‘’Fröhlich waardig’’.







De vrije training op vrijdag begint goed voor Georg, een 23e plek is een prima start van het weekend. De tijdtraining 's middags gaat een stuk minder, Georg rijd te verkramt en heeft bandenproblemen. Een 34e plek valt tegen, Georg kan niet ontspannen en de banden houden het niet vol. Ook het verschil met de kop is wat aan de grote kant, 2.5 tot 3 seconden is acceptabel, 4 seconden niet!

De vrije training op zaterdag gaat al iets beter, Georg verbeterd zijn tijd met een halve seconde maar het is niet genoeg voor een betere klassering. Ontspannen rijden valt niet mee, Georg word zenuwachtig, hij weet dat er nog maar 1 kans is voor een betere positie…

Tijdens de laatste en beslissende tijdtraining op zaterdagmiddag wil het weer niet lukken, wel 0.3 seconden sneller maar Georg zakt terug naar de 39e startplaats, de laatste rij dus. De grip is er niet beter op geworden, verschillende banden zijn uitgeprobeerd maar wegliggingproblemen blijven de kop opsteken. Er word hard gesleuteld die avond, geometrie en vering worden veranderd en Georg probeert zijn gedachten te verzetten, er is morgen niets te verliezen , de Honda loopt hard genoeg en met een beetje mazzel houden de banden het…

De warm-up op zondag verloopt perfect, Georg rijd nu wel ontspannen en rijd een volle seconde harder! Dit zou hem een 26 plaats op de startgrid hebben opgeleverd, het zit er dus wel in als Georg maar rustig blijft en gewoon lekker zijn rondjes blijft draaien. Bovendien lijken de problemen te zijn verholpen, Georg hoeft minder hard te werken om de motor rustig te houden bij het uitkomen van de bochten.

De wedstrijd beginnen op de laatste startrij is natuurlijk niet leuk, aan de andere kant heeft Georg niets te verliezen en is dan ook van plan om een alles of niets race te rijden. De start verloopt perfect, hij pakt direct een man of 3 en komt in de eerste ronde als 36e door. Dan gaat het helemaal goed, zijn rondetijden knallen naar beneden en hij pakt per ronde 3 man, zit in een mooie groep waarvan hij de snelste tijd draait. Na 4 ronden, liggend op een 27e plaats gaat het dan weer fout, de motor begint weer te glijden en Georg moet alle zeilen bijzetten om niet te vallen. De rondetijden stijgen weer en ronde na ronde verliest hij weer een positie. Op een 29e plek word hij afgevlagd en komt helemaal kapot binnen;

“niet te houden, ben blij dat ik niet gevallen ben’’

was het commentaar van de teleurgestelde Abbink-Bos rijder.

De achterband bevestigde zijn uitspraak, de vellen hingen erbij, ook wij zijn bij dat hij niet gevallen is…

Heel jammer, de laatste wedstrijd zo eindigen maar iedereen heeft zijn best gedaan.

Voor ons zit het seizoen er op, de beloofde wildcard voor Valencia is niet doorgegaan, de hoge heren hebben anders beslist dus we kunnen ons nu gaan voorbereiden op volgend jaar.

Het was voor iedereen een super jaar, Jasper laat liet zich als debutand uitstekend zien en Georg is weer helemaal terug aan de top.

Met maar liefst 20 wedstrijden en 5 trainingsweekenden is iedereen even blij dat het seizoen er op zit.

Bedankt aan alle sponsors, media en publiek!!

Abbink-Bos racing