Tijdens het eerste volledig droge raceweekend van 2006 kende Allard niet alleen pech; tijdens de trainingen wist hij een zelfs een 4e startplek te bemachtigen. Jammer genoeg zorgde een leeglopende voorband ervoor dat Allard al snel de race moest stoppen en zo een zekere 5e plek kwijt was.
Foto: Allard Kerkhoven in actie op het wegcircuit in Oss
Vorig jaar liepen de races op Oss op een compleet drama uit. Waarbij er zelfs maar één race werd verreden. Dit jaar liet de nieuwe organisatie zien dat er wel degelijk veilig geracet kan worden op het nieuwe industrieterrein. Vrijdagavond werd de vrachtwagen al dicht tegen de baan aan geparkeerd en de tent uitgeklapt, met een mooi uitzicht op het circuit.
Zondagochtend om 11uur pas hoefde de Dutch Superbike te rijden voor hun eerste training. Allard begon deze voorzichtig aan, omdat na een rondje met de auto het erop leek dat er erg weinig grip was. Toch gingen de rondetijden snel omlaag. Uiteindelijk kwam hij tot een 8e positie. Na de training werd er snel overleg gepleegd. Er werd besloten om zowel de vering als de gearing met grote stappen te veranderen.
In de tweede training bleek al snel dat de gemaakte veranderingen goed uitpakten. De rondetijden gingen mooi omlaag. Halverwege de training bezette hij zelfs een tijdje de 3e tijd. Jammer genoeg zakte hij later terug naar een 5e tijd. Maar doordat een rijder welke voor hem stond een chicane had afgesneden, mocht Allard de 4e plaats innemen. Jammer genoeg starten er maar drie rijders van de eerste startrij…..
De stemming zat er dan ook zondagavond goed in. Tijdens de warm-up op maandagochtend werden er nog een paar kleine veranderingen geprobeerd. Allard vertelde dat het wel lekker aanvoelde al leek de achterband daar anders over te denken. Hoewel Allard één tiende van een seconde langzamer was reed hij in deze warm-up wel de tweede tijd.
Voor de race werd er nog een nieuwe achterband gemonteerd. Opnieuw afgetankt, even poetsen en klaar was de motor. Allard keek nog goed naar de starts van de andere klassen met het aanremmen van de eerste bocht, wat wel eens erg krap zou kunnen worden.
Met erg veel spanning bereide Allard zich voor op de race. Onder een lekker zonnetje stond iedereen klaar voor de start. Toen het licht uitging kwam Allard niet helemaal lekker weg. Bij de eerste bocht was het erg druk, maar Allard kwam goed weg. Voor de tweede bocht pakte Allard de vijfde plaats. Maar een paar bochten verder werd de rode vlag gezwaaid. Bij de eerste bocht was het toch niet helemaal goed gegaan en een coureur had medische assistentie nodig.
Een klein kwartiertje later was de herstart. Allard kwam nu erg goed weg en bij de eerste bocht remde hij erg laat. En hij kwam als 3e de eerste bocht uit. Achter de twee Yamaha's van Mooijman en Withag. Hij hield deze positie twee rondes vast tot de trainingsnelsten Arie Vos en Ron van Steenbergen voorbij kwamen. Deze gingen ook snel aan Withag voorbij welke niet ver voor Allard reed. Tot hij twee ronden later de pits binnen kwam rijden. ‘'Dit is echt ongelofelijk! Kon ik nu echt eens laten zien wat ik waard ben, loopt mijn voorband leeg. Ik ben er van overtuigd dat een 4e plaats zeker mogelijk was geweest. In de tweede ronde gleed de voorband al een paar keer weg en leek de voorkant soms te blokkeren. Toen hij even later erg zwaar en gevaarlijk begon te sturen wist ik hoe ver het was. Dit hoort jammer genoeg ook bij het racen.''
De volgende race die Allard rijdt is de WK Endurance op het circuit van Zolder te België. Samen met Sepp Vermonden van het team van Dirk van Mol zal Allard daar deelnemen aan een zes uren race. Uiteraard is iedereen daar ook van harte welkom.