Teams: Toseland vijfde en Muggeridge achtste tijdens eerste dag

200

Ondanks dat de eerste kwalificatietraining twee maal werd stilgelegd vanwege een rode vlag en een highsider crash in de langzame Priory bocht wist James Toseland (Winston Ten Kate Honda CBR1000RR) de vijfde tijd te realiseren tijdens de ongelukkig verlopen eerste dag. Karl Muggeridge (Winston Ten Kate Honda) wist aan het eind van de training de achtste plaats op de grid te behalen nadat alle rijders hun tijden scherper stelden op de opdrogende baan nadat de eerste vrije training op een natte baan werd verreden.

Ronald Ten Kate – Team Manager







“Ik ben redelelijk tevreden over de start van het weekend wat de Superbike betreft. James deed het de gehele dag heel erg goed; ook in de regen vanmorgen stond hij er. Vanmiddag hadden we een droge sessie waarin we heel goed begonnen, maar daarna kwam hij op een smerig deel van de baan of raakte hij iets waardoor hij ten val kwam. We moesten de tweede fiets van James pakken en enkele verbeteringen aanbrengen tijdens het verdere verloop van de training om de fiets hetzelfde te krijgen als zijn eerste motorfiets. We zijn heel tevreden omdat we in de eerste drie sectoren heel snel zijn, echter zullen we ons nu een beetje moeten gaan richten op de laatste sector. James was regelmatig de snelste in de eerste splits maar verloor de pole in het laatste deel. Voor Karl is het goed te zien dat hij er weer helemaal is en dat hij zich steeds beter voelt op de motor. Om beide rijders op de plaatsen te zien waar ze nu staan is goed, maar we weten dat we nog veel werk te doen hebben om de motoren te verbeteren. Ik ben er zeker van dat de mensen in de box, er zoals altijd, alles aan zullen doen om de motoren optimaal te krijgen.”

James Toseland – Winston Ten Kate Honda rijder
(4e – 1’27.418)

“Ik kwam te vallen over olie of iets viezigheid op de baan. Troy Bayliss en ik kwamen op dezelfde tijd te vallen en ik kwam op mijn knie en mijn enkel terecht, maar ik ben OK. We hebben nog een paar dingen te doen voor morgen, omdat we veel tijd verliezen in één speciaal deel van de baan. Ik moet het daar doen in de eerste versnelling en ik wil het graag in de tweede versnelling, net zoals ik het vorig jaar deed.”

Karl Muggeridge – Winston Ten Kate Honda rijder
(8e – 1’27.648
)

“Mijn rug is op dit moment een beetje stijf maar als ik een goede massage krijg dan moet het morgen goed zijn. We hebben vandaag veel dingen aan de motor geprobeerd, ook om te weten welke motor we als nummer 1 motor willen gebruiken. We zijn niet helemaal zeker van wat we moeten, dus na deze training moet het een stuk duidelijker worden als we gaan zitten en uit gaan werken wat we morgen moeten gaan doen. Ik ben niet 100% tevreden tot nu toe en we zullen zeker de handelbaarheid moeten verbeteren, zodat we de hobbels kunnen ontwijken en de lijn kunnen houden. We hebben ook meer tractie nodig en op verschillende plaatsen van de baan moeten we werken aan verschillende dingen.”

Resultaten eerste kwalificatietraining:
1. Bayliss 1'27.011 2. Corser 1'27.068 3. Nieto 1'27.205 4. Haga 1'27.364 5. Toseland 1'27.418 8. Muggeridge 1'27.648