Weer aardig wat punten sprokkelen en een plek stijgen in het tussenklassement (5e), kortom Van der Sleen/Gebben Racing keerde tevreden terug naar de thuisbasis in Hoogeveen. Wel zal er de komende tijd hard gewerkt worden en zal er getest worden om de kloof richting de top te verkleinen.
Er was een aantrekkelijk programma voor de DTC Speedchallenge in elkaar gezet waarbij de Superbike en de Supersport twee keer op de baan mochten verschijnen. Alleen jammer dat er voor een dergelijk mooi programma maar weinig toeschouwers aanwezig waren. Voor Kevin van Leuven een uitgelezen kans om aardig wat punten aan zijn totaal toe te voegen.<br /> <br /> Donderdagavond werd er, net als veel andere teams, afgereisd naar het TT-circuit van Assen, waar de pitbox werd aangekleed. De dag daarop werden er enkele nuttige trainingen afgewerkt waarop werd voortgeborduurd in de vrije training en kwalificaties van zaterdag. Helaas begon de zaterdag in mineur doordat Kevin in de vrije training een schuiver maakte.<br /> <blockquote>“Ik was de Yamaha in een keer kwijt. Waardoor weet ik nu nog niet, maar ik maakte een behoorlijke smak op de grond.”<br /> </blockquote>Gelukkig was de motor niet erg beschadigd en na gedegen werk van de monteurs was de Yamaha weer klaar voor de kwalificaties. Daarin behaalde Kevin de vijfde startplaats waarmee hij tevreden was. <br /> <blockquote>“Als je enkele uren daarvoor een behoorlijke val meemaakt, moet je dat wel even mentaal verwerken. Bovendien had ik daardoor wat lichamelijke ongemakken en kregen we te maken met een klein maar wel vervelend technisch mankement. De vijfde plaats is gezien de gebeurtenissen vooraf prima en die startplaats is ook niet onvoordelig.”</blockquote>
In de eerste race op zondag kon Kevin niet bij de drie koplopers aanhaken. Ook de vierde plaats was lange tijd uit zicht. Met Druijff, Hoekstra en Van Poppel ging hij in gevecht om de vijfde plaats. Enkele ronden voor het eind werd het in het voordeel van Kevin beslecht doordat hij bij zijn concurrenten wegreed. Hij liep zelfs in op de voor hem liggende coureur maar de race was te kort om die nog te bedriegen.<br /> <blockquote>“Dit was het maximale,” was zijn korte commentaar na afloop van de eerste race. <br /> </blockquote>In overleg met zijn monteurs werd besloten met een iets zachtere band te gaan rijden om zodoende toch te proberen in de buurt van de top te komen. Die omzetting pakte niet geheel uit. Net als in de eerste race was de top vier exact hetzelfde als de wedstrijd daarvoor. Kevin vocht daarachter een leuk gevecht uit met Wayne Tessels. Doordat Kevin twee keer een fout maakte wist Tessels hem te passeren en zijn positie te behouden, ondanks verwoede pogingen van Kevin zijn verloren gegane plaats te heroveren waardoor de zesde plaats bij de finishvlag zijn deel werd. Doordat er twee keer dik in de punten is gereden blikt Kevin met een goed gevoel terug op de DTC Speedchallenge.<br /> <blockquote>“Er zat niet meer in. We hebben de tweede race met een andere achterband gegokt op een beter resultaat maar helaas pakte dat niet goed uit. Naast dat ik een schakelfout maakte, werd de achterband ook minder waardoor ik op safe ging om punten te behalen.” <br /> </blockquote>