Vrijdag morgen rond een uur of half 10 hadden we de eerste vrije training. Helaas liep na een aantal ronden gereden te hebben het big-end eruit. Mijn monteur Be moest dus hard aan het werk om er een nieuwe krukas in te zetten.
Voor de derde training had hij de motor weer aan de praat en kon ik de baan weer op. De motor voelde weer fris en goed aan, we moesten alleen nog wel aan de afstelling werken. Na hier wat dingen aan veranderd te hebben begon ik aan de vierde en laatste vrije training. De motor liep nu een stuk beter en de tijden gingen ook na beneden. Uiteindelijk reed ik een 1.31.6. Ik zat hiermee drietiende vanaf mijn persoonlijke record.
Zaterdag morgen in de eerste kwalificatie reed ik een 1.32.1, er stond wat meer wind en mijn achterband begon aan de linkerkant te vreten. Voor de tweede kwalificatie hebben we achter een harder compound gekozen. Dit voelde wel heel iets stabieler aan, maar hij begon achter wel weer te glijden en te vreten in de band. Ik ben toen binnengekomen om de achterveer aan te laten passen. Daarna snel de baan weer op, maar nadat ik anderhalve ronde gereden had, kregen we de rode vlag. Er was een rijder gevallen en de motor lag nog midden op de baan. Eenmaal in de pits hebben we de bandenspanning ook nog wat veranderd. Alleen toen het licht einde pitsstraat weer op groen sprong begon het te sputteren. Ik heb toen nog wel een ronde rond gereden, maar dit had weinig zin. De regen zette teveel door. Hier baalde ik van, want nu wisten we niet hoe de achterband zich ging houden. Uiteindelijk had ik nog wel een tiende van de tijd afgereden, met deze tijd stond ik op een 29ste startplaats.
Zondag morgen hadden we de warming-up om 8:20. Het was nog aardig fris, maximaal een graad of 9. Door deze frisse weersomstandigheden kon ik dus niet goed wat proberen.
Na de warming-up begon het te regenen. De regenbanden werden voor de dag gehaald, want het zag er nog niet echt naar uit dat het nog weer droog zou worden. Maar iets voor elf stopte het toch met regenen en even later kwam de zon er door.
Om 12:00 met de wedstrijd was de baan droog. Mijn start was nog niet zoals eerder en ik moest een paar plaatsen toegeven. In de eerste ronde waren er veel valpartijen, maar ik had hier gelukkig weinig last van en kwam als 24ste door. Ik was alleen de aansluiting met de groep voor me kwijt, waardoor ik alleen reed. In de zesde ronde viel Blake Leigh-Smith, hij en de motor bleven op de baan liggen, waardoor we de rode vlag kregen. Hierna volgde een herstart over 9 ronden. Hier had ik wel profijt van, want mijn voor- en achterband begonnen te vreten aan de linkerkant. Nu konden we nog wat aan de afstelling van de vering veranderen voor de herstart. Bij het tweede gedeelte van de race was mijn start ook nog niet echt super, en moest ik ook een paar plaatsen toegeven. Ik kwam nu als 22ste door, maar wist verder in de race nog wel een paar plaatsen goed te maken waardoor ik de tweede race als 19de over de eindstreep kwam.
Dit weekend waren er ook nog een paar gastrijders bij uit de Grand Prix waaronder Stefan Bradl, Randy Krummenacher en Jonas Folger. Deze deden niet mee voor het IDM kampioenschap waardoor ik in de officiële uitslag als 16de ben geëindigd.
De volgende wedstrijd is over 14 dagen op 5 Juli in Oostenrijk op de Salzburgring