Na een super lange rit van 1300 km is het team aangekomen in Terlicko te Tsjechi. De sfeer was gelijk goed, een paar eettenten en muziek op een erg zwoele zomeravond. Helemaal goed! Het was wel erg druk om nog ergens een plekje te vinden op het paddock. Gelukkig had Thilo Hfele nog een plekje vrij gehouden.
<strong>Zaterdag </strong><br /> Er stonden vier kwalificatie trainingen op het programma. Twee voor het International Road Racing Championship (IRRC) en twee voor de Tsjechse Supersport 600. <br /> <br /> <strong>Eerste kwalificatie IRRC </strong><br /> Michael had zich erg verheugt op deze race. Het is best een goede warmloper voor de Manx GP volgend jaar op Isle of Man. Eenmaal op de baan moest Michael de baan rustig in zich opnemen, want het is best een spannende baan. Na de eerste paar ronden begon hij het baantje door te krijgen. Het circuit is langer, zes km, dan de gemiddelde andere circuits. Michael was erg enthousiast over de baan. <br /> <strong><br /> Eerste kwalificatie Supersport 600</strong><br /> Nu Michael al wat meters gereden had, kon hij met de Kawasaki van Colin Moore gaan vlammen. Helaas na een paar ronden diende zich er een technisch probleem aan. Bij vol gas begon de motor in te houden. Michael is daardoor eerder van de gegaan.<br /> <br /> <strong>Tweede kwalificatie IRRC </strong><br /> Michael ging lekker van kiet tot er na vier ronden een rode vlag situatie was. De Ierse rijder Adrian McFarland was zwaar ten val gekomen en werd naar het ziekenhuis gebracht. Daarna gingen de trainingen weer door. Het ging best goed en Michael wist zich op een 16de plek te kwalificeren. Terug in het paddock kregen we vervelende en tragische nieuws te horen dat Adrian was overleden aan zijn verwondingen. Het was een schok voor het hele paddock en een zwarte stempel op het evenement.<br /> <br /> <strong>Tweede kwalificatie Supersport 600</strong><br /> Wat later mocht Michael weer aan bak met een erg wrang gevoel. Na een technische check op de Kawasaki ging hij weer de baan op. Na een paar ronden diende zich hetzelfde technische probleem aan en kwam Michael weer naar binnen. Hij had toch nog een beetje tijd weten neer te zetten en had zich gekwalificeerd voor de wedstrijd op een 14de plek. Nu maar eens goed zoeken wat het probleem kon zijn.<strong><br /> </strong>
<strong>Zondag race dag </strong><br /> Er was veel publiek komen kijken, ruim 10.000 man! De mensen waren erg enthousiast. <br /> <br /> <strong>Race 1 IRRC</strong><br /> Op het startgrid werd door de organisatie een kranslegging gedaan voor Adrian. Hij stond naast Michael gekwalificeerd, dit was erg confronterend net voor de race, maar ook mooi. <br /> De start ging erg goed. Hij kwam als 6de door de eerste bocht, maar kon deze positie niet vasthouden en zakte terug naar de 9de plaats. Daar moest hij Bart Claeys achter zich houden die er graag voorbij wilde. Dit lukte tot de finish vlag viel en Michael kwam als 9de over de meet heen en was erg tevreden.<br /> <br /> <strong>Race Supersport 600</strong><br /> Er was hard aan de Kawasaki gewerkt en het probleem was gelukkig verholpen. Eenmaal op de startgrid gingen de start lichten aan en weer uit en de race was begonnen. Michael kwam als 8ste door de eerste bocht en er ontstond een strijd om de 7de plaats met een Tsjech. Met veel stuivertje wisselen, wist Michael toch te winnen en sloeg een gat. Het verschil naar nummer 6 werd steeds kleiner. Helaas kwam de zwart wit geblokte vlag net een ronde te vroeg om nummer 6 nog in te kunnen halen en kwam Michael als 7de over de finish. <br /> <br /> <strong>Race 2 IRRC</strong><br /> Met dezelfde opstelling als race een gingen alle rijders weer van kiet. De start was niet zo goed als in de eerste race. Het verloog van de race was een kopie van race 1, alleen was het nu te doen om de 10de plek. Michael zijn voorganger liep iets uit, maar Michael wist het gat dicht te rijden. Het was niet genoeg om een aanval in te zetten. Uiteindelijk kwam hij als 11de over de finish met een tevreden gevoel. <br /> <br /> Ondanks het tragische ongeval van Adrian was het een mooi evenement, met een hoop volk en veel bezienswaardigheden. <br /> <br /> R.I.P. Adrian McFarland. Het MIRO Racing Team wil hierbij graag zijn steun betuigen aan zijn familie en vrienden.<br /> <br /> De laatste wedstrijden van het seizoen 2011 zijn 25 augustus in Frohburg te Duitsland!