Teams: Verslag Scarbourough, Oliver’s Mount

38

Eindelijk we gaan weer rijden na een lange winterslaap en kunnen weer los! Na een leuke vaart via Rotterdam naar Hull met de veerboot komt het team na anderhalf uur rijden aan in Scarborough. Colin Moore staat ons al op te wachten met zijn nieuwe racetruck en de ZX 600. Toen we de boel gingen opbouwen, begon het flink te regenen met een hele koude wind. Maar na een half uur stond alles en hebben we eerst thee gedronken en ons bezonnen op de races voor de volgende dag.

<strong>Zondag 15 april 2012</strong><br /> We waren heel benieuwd hoe de ZXR 400 het zou doen. Dit werd de vuurdoop. We hebben de hele winter nodig gehad om de motor klaar te maken. Met deze 400 wordt, naast de ZX 600, ook de Manx GP op Isle of Man gereden dit jaar. Hiermee krijgen we meer rij tijd en dus meer kans om het circuit goed te leren kennen.<br /> <br /> In de ochtend volgden de trainingen van beide klassen en de kwalificaties elkaar snel op. De eerste meters waren erg nat en zeer koud. Michael wist zich als 10de met de 600 en als 9de met de 400 te kwalificeren.<br /> <strong><br /> Race 1 400</strong><br /> De baan begon langzaam op te drogen en de zon liet zich soms zelfs zien. Het startveld bestond uit 400cc en 125cc rijders. Michael was met regenbanden van start gegaan en dat bleek goed uit te pakken. Na &eacute;&eacute;n ronde begon het flink te regenen en een paar ronden verder ging dat over in hagel. Michael kon goed naar voren rijden. Hij wist van de 400cc rijders eerste te worden, een mooi resultaat voor de eerste race van het seizoen. <br /> <br /> De 400 hield wel in op de rechte stukken. Hierdoor wordt veel snelheid verloren in vergelijking met de rest van de rijders. Hier moet nog aan gewerkt worden.







<strong>Race 1 supersport</strong><br /> Er werd besloten om met regenbanden van start te gaan, want het was nog zeer koud en de baan was nog niet helemaal droog. Helaas 10 minuten voor start kwam de zon door en werd de baan nagenoeg droog . Er was geen tijd meer om de banden te wisselen. De start van de race liep erg rumoerig voor Michael en hij kwam als 15de door de eerste bocht en verloor nog daarna nog twee plaatsen. Hij wist de race op een 17de plek uit te rijden. Michael was zeker niet tevreden, maar de eerste meters waren een feit. Er kwamen nog twee races, dus kon hij nog wat goed maken.<br /> <br /> <strong>Race 2 400</strong><br /> De race met de 400cc ging weer van start. De baan was inmiddels helemaal droog en de zon scheen af en toe. Het was gelukkig iets minder koud. De start was redelijk en hij ging als 10de door de eerste bocht. Door de race heen wist hij wat plekken goed te maken. Een mooi gevecht met een Engelsman wist Michael te winnen en hij werd uiteindelijk 5de in de 400 klasse. Tevreden keek Michael terug op de race, maar er blijft nog wat werk te doen aan de motor om hem nog beter te krijgen.<br /> <br /> Door uitloop van het tijdschema konden we helaas de 2de race van de 600cc niet meer rijden, omdat we op tijd bij de veerboot in Hull moesten zijn. <br /> &nbsp;<br /> Al met al een geslaagd eerste raceweekend&nbsp; van het seizoen 2012! Het uitrijden van een wedstrijd is erg belangrijk voor Michael. Omdat er in 2012 voor 1 juni twee wedstrijden op verschillende circuits verreden moeten worden voor zijn ACU mountain licentie. Met deze licentie kan hij deelnemen aan de Manx GP op Isle of Man. <br /> <br /> Met veel dank aan alle sponsoren: Arie Molenaar Motors, Van Rooij Reclame, Giga-Twin motoronderhoud- en reparatie, JVP, Stompgrip en Paul Klop.