Tijdens de trainingen zag het er nog redelijk uit. Arno Visscher de snelste rijder van het team zette in zijn sessie de 16de tijd neer. Maar toen alle drie de tijden van de rijders opgeteld werden en gedeeld werd door drie kwam er toch maar een 31ste trainingstijd uit. Een flinke tegenvaller maar uur de tijd om tijdens de race alles goed te maken. De pitsstops waren goed getraind en zouden binnen de 15 seconden moeten kunnen.
Met Arno Visscher als startende rijder begon het team hoopvol aan de 6 uur van Albacete. Direct in de eerste ronde kreeg Arno Visscher een enorme high-sider voor zijn kiezen maar wist ondanks een kleine luchtreis op de motor te blijven. Hij had echter wel direct een geneusde pols. De Nederlander liet zich niet kennen en maakte zijn sessie bijna vol, ware het niet dat de motor begon te haperen en hij na 45 minuten naar binnen moest.
Een lange pitsstop was nodig om de oorzaak te kunnen vinden . Met een nieuwe filter in de benzinepomp ging de tweede rijder Niggy Schmassmann verder. Na ongeveer zo’n 50 minuten kwam Niggy Schmassmann binnen met wederom een haperende motor. Weer een lange pitsstop voor het verwisselen van de filter in de benzinepomp was het gevolg. Daarna was het de beurt aan Heinz Platacis om te gaan rijden. Tijdens het rijden van Heinz Platacis bleken meer teams last van een haperende motor te hebben. Toen was de oorzaak snel gevonden. Omdat er op het circuit te weinig benzine voorradig was hebben enkele teams waaronder het EWC Team Eurosport Benelux van Rob van Eijs benzine gehaald bij de plaatselijke benzine pomp. Deze benzine bleek echter van slechte kwaliteit waar de Dakar rijders ook wel eens mee te maken krijgen. Er zat niets anders op dan bij elke pitsstop de filter in de brandstofpomp te wisselen.
Daardoor duurde de pitsstops i.p.v. 15 seconden ruim 6 tot 8 minuten.
Een hopeloze missie maar de wedstrijd hebben we uitgereden, want ook aan de sponsorbelangen moet gedacht worden. Arno Visscher zijn pols zwelde echter zo veel op dat verder rijden voor de Nederlander niet meer mogelijk was.
Niggy Schmassmann en Heinz Platacis hebben daarom de wedstrijd samen uitgereden en het team heeft uiteindelijk een 33ste plaats behaald.
De komende weken zijn we bezig met de voorbereiding voor de 8 uur van Suzuka op 29 juli maar daarover berichten wij jullie later.