Het is Jarno weer gelukt om met de BMW op het podium te eindigen bij de classics. Na de mooie 5de plaats van afgelopen donderdag, ging het zondag nog beter.
Bij de eerste training van zaterdag ging het al super. Met een tijd van 1.52 zat Jarno al bijna aan de tijd van de vorige wedstrijd, hij lag op de 2de plaats.
Bij de tweede training ging het nog beter, Jarno lag al een paar rondes aan kop in de training met een hoge 1.51, doordat Jan Frank Bakker vanuit de pitstraat doorkreeg dat Jarno op de BMW de eerste tijd had, ging hij er nog eens even goed voor zitten. Dit resulteerde in een supertijd van 1.49.8. Dit was voor ons een maatje te groot. Wel perste Jarno er in de laatste ronde nog een super tijd uit van 1.50.2. Dit was al een prachtig begin en het beloofde nog al wat voor de wedstrijd. Er lagen 6 rijders binnen een paar seconden. We hebben weinig aan de motor veranderd, alleen wat onderhoud gepleegd en wat met de sproeierbezetting geëxperimenteerd. De motor liep goed en ook achter het klepdeksel gebeurde niets vreemds. Zondag nog even de warming-up gereden en dat verliep ook goed!
We moesten al om 12:45 uur de wedstrijd rijden. De spanning begon behoorlijk te stijgen. Bij de start ging het nog goed, Jarno was goed weg en dook als 2de de eerste bocht in, achter Guus van Gool op zijn Norton. Na de eerste bocht ging het mis bij Guus van Gool. Hij trok de motor onderuit en viel vlak voor Jarno. Jarno kon de motor en Guus nog net ontwijken, maar moest daardoor wel een aantal meters door het gras. Toen hij de motor weer op de baan had was de snelheid zover terug gevallen dat hij links en rechts voorbij gereden werd door de andere coureurs. Zodoende kwam hij op plaats 6 pas door voor start/finish. Een ronde later ging er weer wat mis. José Meurs was gevallen en werd geraakt door Leo Smit met zijn Ducati. Leo kwam dan ook hevig geschrokken de pitstraat inrijden. Onmiddellijk een rode vlag situatie en langzaam stroomde de pitstraat weer vol met coureurs. Gelukkig kregen we al snel te horen dat het met José redelijk goed ging. Maar ze moest wel even voor controle na het ziekenhuis. (José beterschap.)
Hierna werd besloten dat ze de hele wedstrijd over mochten doen. Dit gaf problemen omdat veel coureurs toen vreesden dat ze te weinig benzine hadden.
Ook wij hadden niet genoeg benzine voor nog 12 rondes met verkenning en warming-up. Er werd hier en daar wat benzine geregeld en wij hebben wat benzine gekregen van o.a. Peter Kuitwaard en ook later nog van het Racing Team Twello. Jongens: Alsnog bedankt hiervoor!
Hierna volgde de herstart. De wedstrijd was toen toch maar ingekocht naar 10 ronden. Weer steeg de spanning bij de rijders. Jarno leek weer goed weg te zijn bij de start maar het ging toch niet zo goed volgens hem. Hij kwam dan ook pas als 6de door. Gelukkig kon hij z’n draai toch nog vinden, en begon toen aan de opmars naar voren. Eerst moest Ernst Hagen op zijn altijd prachtige Drïxton Honda er aan geloven. Daarna kwam Jarno aan het achterwiel van Roel Pasop met z’n super snelle Triumph. Dit koste zeer veel moeite om er langs te komen, maar na een paar rondes lukte dit toch al kwam Roel regelmatig weer terug op de 4de plaats.
Uiteindelijk had Jarno toch een gaatje geslagen zodat Roel er net niet meer bij kon komen. Jarno lag toen 4de met een behoorlijk achterstand op nummer 3 Jarno Onstenk van Ontstenk fietsen uit Eefde op zijn razend snelle ABSAF. Toch is het onze Jarno gelukt om in te lopen op Jarno Ontstenk na een rondje of 3 en daarna kwam hij mooi als 3de door. Nummer 2, Jan Vogelzang op zijn Aermacchi en nummer 1, Jan Frank Bakker waren toen al te ver weg om nog bij hun aan te sluiten. Zo werd Jarno keurig als 3de afgevlagd en waren we super tevreden met dit geweldige resultaat! Dit was onze tweede podium plaats en dat voelde SUPER GOED!!!
We hebben nu weer een week de tijd om wat onderhoud aan de BMW te doen, want komend weekend wacht Oss al weer op ons.
Meer nieuws vindt u op onze website: www.becksmotoren.nl