Teams: Wildcardrace voor Silverstone en eerste plaats Oschersleben..

134

Ronald was voor 27 mei jl. met een wildcard uitgenodigd op het circuit van Silverstone in Engeland. Waar hij meereed in een wedstrijd om het EK-Superstock.

Ronald doet verslag:







1ste training:

"Het ging goed. Ik voelde me hier weer thuis. De Kawasaki doet het in ieder geval goed en ik kende het circuit, dus ik kon dezelfde lijnen volgen. Helaas

in de regen, maar wel een 4e tijd gereden!."

2de training:

"Ondanks dat het regende heb ik de hele training gereden. Ik wilde graag ook het goede gevoel onder natte omstandigheden hebben, voor het geval het zou regenen.


De race:

"Het is erg jammer, dat ik uitviel. Ik had een mooie start en ik was goed op dreef. Maar ineens brak mijn stepje af, waardoor mijn voet wegschoot. Vervolgens reed ik over mijn eigen voet, deze werd erg pijnlijk en dik. Ik kon nog wel zelf terugrijden maar bij thuiskomst bleek mij middenvoetsbeentje toch gebroken. Een domper… Zes weken wachten werd er gefluisterd maar ik wilde dolgraag weer rijden in Oschersleben op 18 juni. Met medewerking van het Meppeler ziekenhuis, waarvan ik een speciaal aangepaste vacuumbrace mocht testen en van Daytona Importeur Nerons, die meehielp aan het beschikbaar krijgen van een paar Daytona laarzen met extreem grote instapruimte voor mijn dikke voet was het toch mogelijk om in Oschersleben aan de start te verschijnen!

Vrijdag 16 juni :

vrije trainingen en erg fijn om weer op Oschersleben te rijden we hadden 5 sessies van 20 minuten. Mijn Kawa voelde zeer lekker aan en ik was zeer tevreden over de afstelling. Ondanks dat ik mijn middenvoetsbeentje nog maar een krappe drie weken geleden had gebroken had ik met het rijden geen last van pijn of ongemak. Wel durfde ik er zelf haast nog geen kracht meet te zetten., dit gevoel trok echter snel bij en we konden er lekker voor gaan!.

Zaterdag 17 juni:

de 1e Tijdtraining met nieuwe banden de baan op en mijn ronden gereden. Even binnen gekomen om even wat te drinken, en toen er tegenaan!! Ik heb dan ook in mijn laatste rondje mijn snelste tijd gereden. 1.34.8 en ik was er heel erg blij mee! Want het was ook nog de snelste tijd. Voor de 2e Tijdtraining : Benzine in de motor gedaan en de Kawa en m'n vizier schoongemaakt en toen er weer lekker tegenaan!!! Gelukkig veel ronden kunnen maken met constant nette tijden. Na een kleine aanpassing aan de vering voelde het nog beter, dat resulteerde in laatste minuut van de laatste ronde in mijn snelste (1'.34".5) Dit zorgde voor de pole-position van zondag!

Zondag 18 juni:

Race 1 : De start was heel goed , ik kwam goed weg en ging als 1e de eerste bocht in. Bij het uitkomen van de 1e bocht kreeg ik een technisch probleem en kon de race niet meer uitrijden, en moest noodgedwongen de pitbox opzoeken. Een haperende bak was de oorzaak, de oplossing bleek ingewikkelder.

Race 2 :

Na veel stress, doordat het hele blok moest worden vervangen, waren we net op tijd klaar voor race. Mijn monteurs Remco, Rene en niet te vergeten mijn vader hebben hiervoor gezorgd. Een welverdiende Pluim met hoofdletter `P' jongens, een geweldige prestatie. Zonder jullie had ik de tweede race nooit kunnen rijden!

Na een goede start weer als 1e de eerste bocht in en ik heb gedurende de hele race de kop niet meer losgelaten!! Het was een goede race en heb gelukkig ook foutloos gereden. De motor liep door het tijdgebrek voor afstelling lang zo mooi niet als anders maar ik heb er weinig technische hinder van ondervonden. Ik ben natuurlijk heel erg blij met het behaald resultaat in Oschersleben. Het deed het Pajic-racingteam goed weer een 1e plek met een Kawasaki ZX-6RR op het podium te mogen toejuichen.

Wij houden u op de hoogte van de ontwikkelingen gedurende de zesde race van het seizoen, 8 en 9 juli op het Asser TT-circuit