2010 is een zeer succesvol racejaar voor het Blixxem MPA Racing Team uit Alphen geweest. Halverwege het seizoen zijn de doelstellingen naar boven bijgesteld vanwege de progressie die Tim van Ooijen toen boekte. Met een overwinning, diverse podiumplaatsen en een 4e plaats in het eindklassement is het een prachtig debuut in de KNMV Cup geweest. Dat ligt alweer achter ons en het vizier is gericht op het nieuwe seizoen 2011 waarin de grote stap naar het ONK Supersport wordt gemaakt. Het ONK is het hoogste Nationale motorsport niveau waarin voor iedere centimeter en seconde wordt gestreden. Het zal niet gemakkelijk worden voor de jonge Alphenaar maar nog een seizoen in de KNMV Cup is stilstand, en stilstand is achteruitgang.
En als er iets is wat Tim zeker niet kan is het stilstaan. Dat laat hij direct tijdens de voorjaarstraining op het Spaanse circuit van Cartagena zien. Alsof er geen winterstop is geweest gaat Tim verder waar hij een half jaar geleden gestopt is. Vanaf dag één van de 4 daagse training ligt het tempo bijzonder hoog. Door een verandering in het reglement is het dit seizoen toegestaan om twee motoren te gebruiken. Het team heeft afgelopen winter hard gewerkt om twee Yamaha R6 motoren race klaar te krijgen. Mede dankzij een prima samenwerking met Swen Ahnendorp Tuning en Rooske Suspension Service. <br /> <br /> Tijdens de testdagen wordt er veel tussen beide motoren gewisseld om ze zo identiek mogelijk te krijgen. Tijdens de winterstop hebben de monteurs een data en vering cursus gevolgd, de opgedane kennis komt goed van pas. Het is hard werken voor het team en coureur maar dat betaald zich uit in een goede set-up en constante rondetijden. Ook wordt er met diverse compounds Dunlop banden getest. Er rijden meerdere coureurs uit het IDM en de R6 Cup mee maar Tim weet zich moeiteloos in de top van de tijdlijsten te rijden.
Op 3e en 4e dag van de training wordt er ook een wedstrijd verreden. <br /> <blockquote>Tim verteld hierover: "De 1e wedstrijd ging tussen de Supersport motoren over 8 rondes. In de tweede bocht valt de koploper en vanaf dat moment is het een eenzame race. Vrij gemakkelijk sla ik een gaatje van enkele secondes en kan dat makkelijk consolideren. De tweede wedstrijd wordt samen met de Superbikes over 16 rondes verreden op een natte baan. Een mooie uitdaging omdat we straks in het ONK ook met zulke afstanden te maken krijgen. De tegenstand is groot en ronden lang ben ik in gevecht met een BMW S 1000 RR voor de overwinning. In de laatste ronde ga ik hem voorbij maar wordt door een highsider bijna van m’n R6 geslingerd. Gelukkig val ik niet en pak alsnog een mooie 2e plek. Ondanks dat er niks valt te winnen is het toch lekker om weer een race te rijden en wedstrijdspanning te voelen. We zijn erg tevreden met het werk dat verricht is en de progressie die we geboekt hebben, zeker gezien de moeilijke weersomstandigheden. Wat mij betreft kan het seizoen beginnen."<br /> </blockquote>Dat seizoen begint in het weekend van 2 april tijdens de lente races op het circuit van Assen. Tim zal aan alle ONK wedstrijden deelnemen en, afhankelijk van hoe het gaat, aan een IDM wedstrijd. Om dat allemaal te kunnen bekostigen is steun van sponsoren onontbeerlijk. <br /> <blockquote>Tim hierover:" Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik kan rekenen op de onvoorwaardelijke steun van Blixxem event group, Camworx, Takken mediatechniek en vele andere sponsoren. Vanaf dit seizoen krijg ik ook ondersteuning van Shark Helmets en Held motorkleding, door goed te scoren hoop ik dat vertrouwen waar te maken". <br /> </blockquote>Voordat het motor geweld op zondag 3 april losbarst, is er op 25 maart allereerst de teampresentatie in Café Maaszicht in Alphen. Iedereen is van harte welkom, kijk voor meer informatie op www.mpa-racing.nl.<br />