HomeNationaalTeams: Verrassend raceweekend voor Bernice in Lausitz!

Teams: Verrassend raceweekend voor Bernice in Lausitz!

Het was nog onzeker of we de motor op tijd af zouden krijgen voor het raceweekend in Lausitz, maar uiteindelijk was het gelukt en konden we richting Lausitz gaan rijden. Aangezien we pas laat konden gaan rijden waren we vrijdagochtend om half 6 op de paddock en hadden we wel 2 uurtjes slaap voordat de trackday zou gaan beginnen.

Voor het eerst op de nieuwe machine, wel spannend hoor.. De motor liep maar ÔraarÕ en ik had het gevoel dat de motor inhield, echter werd het vermogen steeds minderÉ en toen hield de motor er helemaal mee op.. GRRRRRRRR. En wat we niet hadden verwacht; het blok was kapot gelopen.. Alles zat onder de olie en het was einde oefeningÉ Drama dus. <br /> <br /> We waren met nog een coureur en monteur samen, dus we konden ook niet eerder naar huis toe gaan. Dus heb ik de hele dag naar mijn eigen trackday staan kijken, en ik baalde al van het feit dat ik ook naar mijn eigen races zou moeten gaan kijken. Op het dak kwam ik aan de praat met Remco, hij vertelde dat hij&nbsp; niet meer ging rijden omdat hij het niet één kon worden met zijn Ducati. <br /> Later gingen we even bij zijn machine kijken, een dikke vette 1098s! Wauw dacht ik.. Als ik die nou kon kopen.. En voordat we het doorhadden was de deal al gemaakt!! Wauuw super supergaaf natuurlijk. <br /> <br /> In de paddock was iedereen net zo verbaasd als ikzelf, en ze wenste me veel succes met het nieuwe kanon! Ik zou dit weekend op een dikke vette 1098s gaan racen! Al snel kwam ook een dubbel gevoel, tsja straks kon ik het er ook niet mee vinden, of misschien ging hij wel veel te hard.. Maar ik dacht gewoon ; het is hetzelfde als een 848 alleen iets meer pkÕsÉ <br />

De eerste kwalificatie training kwam ik er inderdaad achter dat de 1098 iets meer pkÕs aan boord had dan een 848.. Wat een geweldige machine!! En het insturen viel me 100% mee, ik had gedacht dat alles veel zwaarder zou zijn omdat het een 1000cc is maar dat viel mee. Gelukkig. Natuurlijk was het wel ontzettend wennen maar elke ronde ging beter!&nbsp; Er volgde nog twee trainingen&nbsp; en ik had een 14e kwalificatie tijd genoteerd, wat op zich best netjes was met deze nieuwe machine! <br /> <br /> De eerste race ging super, ik had een redelijk goede start, al zag ik er behoorlijk tegenop aangezien de koppeling aardig hapte. Maar het ging goed, en ik kwam goed weg, zelfs met een lichte wheelie.. hahahÉ Ik reed snel naar een groep toe en kon ze redelijk volgen tot de finish. Ik werd afgevlagd als 11e en dit betekende dat ik mijn eerste punten binnen had!! Bij de uitslagen zag ik ook dat ik 5 (!) seconden harder had gereden dan in de kwalificaties!<br /> <br /> De tweede race was op zondag en het was deze dag aardig warm, zoÕn 25 graden. Ik had me voorgenomen om nog een paar seconden harder te gaan rijdenÉ&nbsp; De race begon weer goed, ik had een goede start en zat er gelijk goed bij. Het zou een lange race worden namelijk 20 minuten en 1 lap. Ik probeerde wat meer te pushen dan gisteren maar steeds bij het aanremmen begon de 1098 te kwispelen, en bocht uit deinde hij behoorlijk.. Toch maar even naar Rooske (veringspecialist) na het weekend dacht ik nog. <br /> Gelukkig kwam ik als 9e over de finish en had mijn tijd met een halve seconde weten te verbeteren. <br /> <br /> Al met een verrassend weekend, en ik had niet gedacht dat we met een 1098s aan de start zouden komen te staan. Maar ik ben ervan overtuigd dat ik vriendjes kan worden met deze dikke stoere mannenmotorÉ. &nbsp;<br /> <br /> De volgende wedstrijd is de Ducati Club Race op 15 mei, voor die tijd ga ik toch nog maar even trainen om dit weekend goed voor de dag te komen.. <br />

Gerelateerde berichten
Gerelateerd

Winkelwagen0
Er zijn nog geen producten aanwezig