Het afgelopen weekend was er veel te verdienen op de mooie Nurburgring in de Duitse Eifel. Uiteraard werden er de IDM punten verdeeld onder de eerste vijftien die de finish passeerde, maar voor de Nederlands ONK deelnemers waren er ook ONK punten te verdienen. Helaas besloot onze, normaal zeer trouwe, tweewieler dat dit het moment was om er maar eens vroegtijdig mee te stoppen! Zero points dus.
Het was vrijdag allemaal prima begonnen en we hadden goed getraind, ondanks de polsblessure van Bryan. Dat zag er vorige week maandag nog heel anders uit in het ziekenhuis. Bryan: Òze wilde mij nog twee weken in het gips zetten maar na lang praten en een soort van eigenwijs zijn hebben ze mij een brace gegevenÓ. Voor de training de zaak netjes in laten tapen door de fysio en daarna ging het dus best goed. Eén zorg minder, dus we konden ons vol op de baan gaan concentreren. ÒDe tweede training ging niet verkeerd, ik leerde de baan steeds beter kennen en kon wat punten gaan verleggenÓ.<br /> <br /> De kwalificatietraining op zaterdag verliep in eerste instantie erg goed. De eerste sessie kon Bryan prima meekomen en reed hij gewoon heel goede tijden. Uiteindelijk werd het een zevende tijd met een onderling verschil tot de pole van slechts 0,5 seconden. ÒAlles voelde goed aan, de motor deed het goed, ik voelde me goed en ik kon steeds iets harderÓ. Het team was zeer tevreden en er werd met stijgende verwachtingen uitgekeken naar de tweede sessie. Helaas wilde het even niet in die sessie: ÒIk kon mijn tijd niet verbeteren en de motor deed niet wat ik wilde, veel glijden en twee keer bijna gevallenÒ. Dat kan gebeuren en met uiteindelijk een negende startpositie was het ook nog niet zoÕn probleem. Als negende sta je wel direct achter de pole positie en kun je met een goede start nog een heel eind komen.
Nadat zondagochtend een goede warming up was gereden (ÒIk reed lekker en stond er redelijk bij met een vierde plaatsÓ) kwamen de fans langzaam maar zeker binnendruppelen. Het weer was goed en we hadden er zin in (ÒIk kon niet wachten om te gaan racenÓ). Bij de start was Bryan goed weg en daarna is het een kwestie van goed de eerste (haakse) bocht door te komen. Dat lukte erg goed, Bryan kwam als vijfde de bocht uit. Helaas was het van korte duur want al snel reden ze hem links en rechts voorbij, puur op snelheid. <br /> <br /> Bryan: ÒDe motor kon de snelheid niet halen, hoe hard ik ook het gas open draaideÓ. Na een tijdje wierp hij een blik op de meters en schrok van de temperatuur, die was met 83 graden veel te hoog. Dat bleef ook zo waardoor een pitstop onvermijdelijk werd. Bryan: "Ik dacht, als ik doorrij is de kans heel groot dat hij vastloopt en ondertussen was ik al teruggevallen naar plaats twaalfÓ. <br /> <br /> In de pits bleek al snel dat er niet doorgereden kon worden en daarmee de wedstrijd voor ons over was. Dat was een flinke tegenvaller, het leek juist allemaal goed te gaan dit weekend en dan is het ineens over. ÒDat was wel even slikken en heel zuur. Maar het is en blijft een mechanische sport en dan kunnen deze dingen ook gebeurenÓ. Dubbel zuur omdat naast het IDM ook de ONK punten hiermee aan ons voorbij gingen. Nadat de teleurstelling was verdrongen zat er ook niet anders op dan met lege handen huiswaarts te keren. <br /> <br /> Over twee weken is er een nieuwe ronde met nieuwe kansen in Hengelo, voor het ONK. Uiteraard zijn we nu meer dan ooit gemotiveerd om hier te scoren. Bryan: ÒDe pols heeft het goed volgehouden en ik verheug me daarom nu al op de volgende wedstrijdÓ. We gaan er voor, tot dan.