De wedstrijd op de Schleizer Dreieck in het duitse IDM was als opwarmer na de veelste lange ÒzomerstopÓ geen succes. De aard van het circuit lag de 250cc viertakt al niet zo, veelste lange rechten stukken waar we toch nog een kilometer of 15 topsnelheid te kort kwamen. 26ste gekwalificeerd en niet gefinishd door mechanische pech. Maar de spieren waren weer lekker los en we zaten weer in het race ritme. Dus met veel goeie moed afgelopen weekend de strijd aan gegaan in het EK supermono op het mooie bochtige circuit van Oschersleben.
De vrije training ging eigenlijk verloren door het weer. De baan was een kwartier van te voren te nat om op slick banden te gaan rijden dus kozen we voor regen. Eenmaal op de baan was de ideale lijn volledig droog. Na 5 rondes op regenbanden hield Brian het voor gezien. Tijdens de eerste kwalificatie was het eigenlijk kommer en kwel. Het achterwiel bood niet genoeg grip voor snelle ronde tijden, tevergeefs afstellingen geprobeerd maar niks hielp. In de laatste minuten van de kwalificatie constateerde Brian olie lekkage vanuit het motorblok. Aanvankelijk dachten we dat er olie vanuit het blok op de achterband was gelekt en zo de grip problemen veroorzaakte. Helaas bleek dit in de tweede kwalificatie niet zo te zijn. De olie lekkage was opgelost alleen de grip problemen bleven aan houden. Tevergeefs probeerde Brian zijn rij stijl aan te passen naar de problemen en kwam zo met een 1:40.065 op de 12de startpositie. Õs Avonds hebben wij een andere achterschokbreker gemonteerd met de hoop dat het de oplossing was. Helaas hadden we geen warm up om dit uit te proberen en stond gelijk de eerste wedstrijd op het tijdschema.<br /> <br /> Tijdens de start zat Brian er goed bij. De eerste ronde kon hij zich aan sluiten bij de kop groep. De andere schokbreker had geholpen en de rondetijden waren dan ook twee seconden sneller. Vanuit zijn 12de start positie wist hij zich naar voren te knokken tot de 7de positie daar stopte de inhaalrace. De net verschalkte Sjoerd van Buiten en Evert van de Beek haalden Brian weer in, het tempo lag toch nog wat te hoog. Brian zakte terug naar de 9de positie en reed de wedstrijd uit. Zeer tevreden was Brian met het resultaat. Voor de tweede wedstrijd hadden we het motorblok nog anders afgesteld en een hardere compound achterband gemonteert. Daarmee zou het nog beter moeten gaan volgens Brian.
En jawel hoor. Met de start werd hij tot in het middenveld weg gedrukt. Vanaf de vijftiende positie moest hij zich een weg naar voren knokken. Bij de eerste doorkomst op start finish lag hij al dertiende. Ronde na ronde kwam hij meer naar voren Mark George op de Pami Rotax 450 zorgde voor wat op onthoudt en Brian was bang dat hij daardoor de aansluiting met de groep die om de 5de plek streedt moest laten gaan. Gelukkig lukte het om zich naar het achterwiel van Evert van de Beek te rijden en te passeren daarop volgde Stefan Meiners en Sjoerd van Buiten op zijn Ducati. Mark Lawes was BrianÕs volgende prooi om zo de 6de plek te gaan innemen. Na diverse pogingen om Lawes te passeren moest het in de één na laatste ronde toch echt gebeuren. In het achterwiel hangend van Lawes kwam daar een langzamere rijder op zijn lijn en Lawes kon daarvan profiteren om een gat te slaan op Brian. Wat een wedstrijd! Brian genoot volop. Met een 7de plek waren we dik tevreden. De laatste wijzigingen waren positief en we hadden weer dikke punten binnen gesleept.<br /> <br /> Over twee weken staat de KNMV Raceday op de kalender. Een Supermono en 125cc wedstrijd op het TT circuit van Assen. Tot dan!