HomeNationaalTeams: Eerste ONK punten voor RS Racing

Teams: Eerste ONK punten voor RS Racing

Op donderdag 12 juli jl. werd er door team RS Racing afgereisd naar het Duitse Oschersleben waar de volgende ronde van het ONK wegrace seizoen zou worden verreden.

Bij aankomst in Oschersleben moest eerst de tent van Bouwmeester Racing opgebouwd geworden. Als team mochten wij het gehele weekend gebruik maken van dit team &nbsp;haar hospitalitytent. Hiervoor is onze dank zeer groot !!!! Ook willen wij C1000 Huiskamp te Apeldoorn bedanken voor het sponsoren van het nodige eten en drinken voor het gehele weekend. BEDANKT !!!!! De Dutch Superbikes mochten in Oschersleben maar liefst drie dagen in actie komen en wel met het volgende schema. Op vrijdag een vrije training en de eerste kwalificatie. Op zaterdagochtend kwalificatie twee en &lsquo;s middags race &eacute;&eacute;n. En op zondag &nbsp;een warm-up en race twee.<br /> <br /> Voor het gehele weekend werd wisselvalig weer voorspeld. Bij het aanvangen van de eerste &nbsp; kwalificatie was het op de laatste druppels na droog. Er werd beslist om op regenbanden te gaan rijden omdat de baan geheel nat was. De eerste ronden waren wat onwennig voor Rinze omdat er van te voren niet meer getraind was op het Duitse circuit. Na een aantal ronden kwam Rinze in een goed ritme en de tijden gingen naar beneden. Dit resulteerde tot met nog tien minuten op de klok op een 14de plaats. Naarmate de kwalificatie verstreek was er een droog spoor ontstaan waarop een aantal coureurs besloten voor de slicks te gaan. Dit was de goeie keus want de tijden schoten naar beneden. Aangezien onze wielen met slicks bij de hospitality stonden was er geen tijd meer om deze wielen te wisselen en sloot Rinze deze kwalificatie af op een 28ste plaats.<br /> <br /> De tweede kwalificatie werd verreden onder volledig natte omstandigheden en daardoor werden de tijden niet meer aangescherpt en daarmee was startplaats 28 een feit.

<div><strong>RACE &nbsp;1 :</strong> Wederom speelde het wisselvalige weer een rol in race 1. De diverse buienradars voorspelden regen en daarom werd besloten door het team de motor op de regen setup te zetten. De zeer donkere regen wolken kwamen, maar op een paar druppels na bleef het droog. In de voor opstelling werden de regenbanden weer voor slicks gewisseld maar de tijd was er niet meer om de motor op de droge setting te zetten. Na een zeer moeilijke race van 17 ronden eindigde Rinze op een 23e plaats.<br /> <br /> <strong>RACE 2 : </strong>De start van Rinze was goed en hierdoor schoof Rinze een gehele rij naar voren. In de eerste bocht werd wat geduwd en getrokken door een aantal coureurs, hier door gingen twee coureurs wijd. Rinze stak binnendoor en schoof weer twee plaatsen naar voren in het veld. Nadat de zesde ronde was ingegaan vielen er regendruppels uit de hemel. De regen werd dusdanig dat de wedstrijdleiding het te gevaarlijk vond en daarom de race staakte. De regen zette niet door en na een tiental minuten werden de coureurs weer de baan op gestuurd voor een sprintrace over acht ronden. De startposities werden weer ingenomen en de lichten gingen uit. Weer was de start goed en bij het ingaan van de eerste bocht koos Rinze de binnenkant. Dit was een goede lijn en Rinze passeerde hiermee een aantal coureurs met onder andere Wim Theunissen, Alex Ott en Dani&euml;l Vermaas. Rinze kon niet de snelle Duitse gastrijder Guney Sezgin voorbij komen en verloor hiermee de aansluiting met het groepje voor hem. Race twee finishte Rinze op een keurige veertiende plaats en behaalde hiermee de eerste ONK punten.<br /> <br /> </div> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> <div><strong>Rinze :</strong> "Voor dit weekend hadden we een andere achterschokbreker gekregen van CoreEnginering. Hiermee moesten de problemen die we het gehele jaar aan de achterkant hadden over zijn. Ik had gehoopt dat we nog even konden testen met deze shock, jammer genoeg was dit niet mogelijk. Voor in de regen hadden we een goede setup maar voor op het droge niet. Hiervan was race 1 het goede voorbeeld. We hebben race twee gebruikt als training en nadat het begon te regenen en de race werd stil gelegd hebben we nog een paar kleine dingetjes veranderd. Dit pakte positief uit. Ik ben zeer blij met de eerste ONK punten en we gaan ervoor om in Assen met de Gamma Racing Day op 4 en 5 augustus a.s. weer een aantal punten te pakken. Het gevoel aan de achterkant is beter en ik ben zeer benieuwd hoe het in Assen zal gaan tijdens de Gamma Racing Day. Dit leuke evenement met auto&rsquo;s en motoren is de moeite waard om eens een kijkje te nemen."</div> </blockquote> <div><br /> </div>

Gerelateerde berichten
Gerelateerd

Winkelwagen0
Er zijn nog geen producten aanwezig