Tijdens de derde wedstrijd van het seizoen op het legendarische circuit van Imola heeft Kevin Valk een top 10 klassering niet weten te verzilveren. Na zijn overwinning in Assen ging Valk met goede moed naar een voor hem onbekend circuit, maar de trainingen en race verliepen moeizaam voor de Kawasaki coureur.
Op vrijdag stonden er 2 trainingen op het programma en de eerste training werd gebruikt om het circuit te leren kennen. Kevin had op donderdag met zijn coach Roy ten Napel het circuit op de scooter verkend en hij gaf dat het een gave maar technische baan is. Na de eerste 2 trainingen stond Valk op een 19e plaats op 3.5 seconden van de nummer 1. Niet geheel tevreden maar Kevin gaf aan dat er ruimte voor verbetering was. <br /> <br /> Na een dag goed geslapen was de derde training al een stuk beter voor de Drontenaar: hij gaf maar 2.2 seconden toe op Savadori die op nummer 1 stond. Zelf stond Valk op nummer 12 en keek uit naar de kwalificatie. De kwalificatie was niet de beste tijdtraining van Valk want hij kwam niet verder dan de 17e plaats op de grid. Een rode vlag tijdens de sessie haalde Valk uit zijn ritme en hij kon met een vers bandje niet meer een stuk van zijn tijd afrijden. Hij bleef steken op 2.7 seconden van de pole.
De zondag begon erg goed voor Valk want hij stond na de korte ochtendsessie op een 6e plaats met maar 1.7 seconden op de nummer 1 en een saillant detail hij was al een halve seconde sneller dan in de kwalificatie. Kevin gaf aan dat het makkelijk ging en dat hij over had tijdens de ronde dus hij keek uit naar de race.<br /> <br /> De race startte om kwart over 2 en Valk had een goede start en wist in de eerste paar ronden al 6 mensen te passeren. Dit zorgde voor veel blijdschap bij het team. Kevin reed 1 seconden harder dan de coureurs die voor hem reden en streden voor plaatsen 6-7-8. Kevin ging dus richting de top 10. Toen de 4e ronde begon en Kevin pakte nog een plaats remde hij aan voor de laatste sectie van het circuit. Dit ging mis voor de Kawasaki coureur. Hij schakelde tussen de versnellingen in en kon niet meer vertragen wat resulteerde in een harde crash met de Italiaan Kevin Calia die voor hem reed. Hier stopte de opmars van Kevin tijdens het goede weekend. <br /> <blockquote>"Wat baal ik ontzettend, na de goede warm-up op zondag waren de motor en ik klaar voor de race. Dat het zo moet eindigen vind ik persoonlijk erg zonde want een top 6 klassering bleek in de race gewoon haalbaar te zijn. Het was een harde crash want het gaat om milliseconden en toen ik voelde dat ik teveel snelheid had voor de bocht en de motor niet in de versnelling stond kuste ik al het achterwiel van mijn collega rijder. Mijn excuses voor hem want dit was mijn fout. In Misano gaan we voor een top 10 klassering! We hebben het afgelopen weekend laten zien dus het is gewoon haalbaar, we halen de positieve punten uit het weekend en gaan met goede moed richting Italië!"<br /> </blockquote> <br /> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a fb:like:layout="button_count" class="addthis_button_facebook_like"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a g:plusone:size="medium" class="addthis_button_google_plusone"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;" href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a title="Meld je hier aan" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>