DSB: GS Racing tevreden na eerste test.

108

Na een lange reis kwamen we dinsdag laat in de middag aan op het circuit van Val de Vienne. De pitbox werd ingericht zodat Emiel en Pascal verder konden werken aan de motorfietsen, want er moesten nog wat kleine dingetjes gedaan worden om de motorfietsen trainingsklaar te maken.

Het zonnetje stond op de eerste trainingsdag al hoog aan de hemel. Deze dag zou in het teken staan van het inrijden van de motorfietsen, dit vonden ze niet echt het leukste klusje maar het hoort er ook bij







John had al drie nachten niet meer kunnen slapen, zo graag wilde hij op de Yamaha gaan rijden.

Vandaag had hij wat aanloop problemen met het schakelen(te grote voeten volgens zijn monteurs), maar dat probleem hadden de monteurs gauw opgelost en John zijn vertrouwen kwam terug.

De algemene eerste indruk van John over de Yamaha R1 was zeer positief, de verhalen die over dit snelle monster geschreven zijn zijn waar. John vond de Yamaha zeer gebruiksvriendelijk, vooral de powerband is een stuk gunstiger dan bij de Suzuki waar hij vorig jaar meer reed.

Het rijwielgedeelte is veel handelbaarder tegen over de motorfiets van vorig jaar. De remmen zijn ook veel beter vond John, ze blijven constant en hebben een betere feedback naarmate ze hetere worden.

Paul had last van zijn zenuwen, hij wilde net als John ook graag de Yamaha R1 aan de tand gaan voelen.
De eerste dag was voor Paul nog even wennen, maar aan het einde van de dag was het gevoel goed.

De Yamaha voldoet aan alle verwachtingen zei Paul, wat ze over deze motorfiets hebben geschreven in de motorbladen is waar.

De tweede dag begon met een beetje bewolking en een behoorlijke wind, maar tegen het middaguur kwam het zonnetje. Het was dan wel niet zo warm als gisteren maar het is nog altijd beter dan regen.

Vandaag stond de afstelling van de WP-vering op het programma. De jongens hebben daar al een goede basis in gevonden, waar ze het seizoen mee kunnen starten.

John had het vandaag zijn ritme al gauw te pakken en had het dan ook super naar zijn zin op de Yamaha. Het voorwiel kwam dan ook regelmatig omhoog als hij het rechtestuk op kwam rijden.

Paul had vandaag wat probleempjes, het ging niet zoals hij het wou. Hij kon niet echt de juiste zitpositie vinden en moest toch nog behoorlijk wennen aan de Yamaha.

Maar naar veel dingen te hebben uitgeprobeerd, heeft Paul uiteindelijk samen met zijn monteurs toch een goede zitpositie weten te vinden.

Het vertrouwen was weer terug bij Paul.

De jongens zijn zeer te spreken over de combinatie van de Pirelli banden, WP vering en de Performance Friction remblokken.

Helaas begon de derde dag met een echt Hollands weertje; regen natuurlijk!
En het was bitter koud en er stond ook nog eens een guur windje.

John en Paul zijn sÕmorgens dan ook niet naar buiten gegaan. Het zag er lange tijd naar uit dat het niet meer droog zou worden. Maar rond de middag werd het gelukkig droog en konden ze deze dag toch nog rijden.

John had het vandaag super naar zijn zin op de Yamaha, hij had het gas er dan ook meteen goed erop staan. En wist uiteindelijk met deze koude omstandigheden een 1.47.4 op de klokken te zetten.

Paul zat vandaag ook goed in zijn vel, alles leek te kloppen bij hem en had de gang er ook meteen goed in zitten. Uiteindelijk wist hij een 1.48.4 op de klokken te zetten. Paul had zijn gevoel en ritme weer terug, of wat hij zelf zei; zijn hersenen terug gevonden.

Het team en de rijders kunnen terug kijken op een geslaagde training en gaan dan ook met een zeer goed gevoel naar de eerste ONK wedstrijd toe. Deze zal plaatsvinden in het weekend van 27 en 28 maart op het circuit van Assen.

Met sportieve groet,

Miranda en Natasja