DSB: Jeroen Westendorp, ÛÏthe Bullit۝, eindelijk KAMPIOEN

79

af van het imago: de eeuwige 2e!! Na de afgelopen 2 race-seizoenen met een 2e eindplek in het kampioenschap te hebben afgesloten, heeft Jeroen besloten om er dit seizoen GEEN 3 x = scheepsrecht van te maken!

De opening van het seizoen op het circuit van Assen verliep teleurstellend! De motor vertoonde electronische problemen, defecte CDI-kasten, en het weer werkte ook niet echt mee! Er moest Òop regen worden gestartÓ. Resultaat: een 7e plek!







De volgende wedstrijd, 10 mei Assen, verliep uiterst soepel, een totaal gewijzigde voor- en achtervering (p.s. met dank aan Andre Stamsnijder/White Power Suspension), een nieuw PR: 1.27,9 ondanks een paar kleine foutjes en een welverdiende 1e plaats!!

Eemshaven, in het uiterste Noorden van het land, is een favoriet van Jeroen. Weliswaar in deze volgende wedstrijd geen goede start, maar door ultra late remacties kreeg hij halverwege de koppositie toch te pakken, maar door een klein foutje zag Frans Verheij (2e in het eindklassement) kans deze over te nemen. De wedstrijd werd voortijdig afgevlagd door een zware valpartij. Jammer, maar toch blij met die 2e plek.

En ja hoorÉ weer een podiumplaats veroverd in de volgende wedstrijd op het circuit van Assen, en wel de 1e!! De start was buitengewoon slecht (toch nog maar eens goed oefenen) en toch kwam Jeroen nog als 4e de nationale bocht uit. De wedstrijd werd stilgelegd door een crash en de tweede start verliep beter. Hij pakte zijn concurrent, Frans, en reed met een riante voorsprong van 4 sec. naar de eindstreep. Super gedaan en koploper in het klassement! Op naar de volgende wedstrijd.

Helaas verliep deze race minder succesvol! De start was redelijk goed en bij het aanremmen van de eerste bocht een 3e positie. Echter een medecoureur dacht dat hij vleugels had gekregen en ramde mij vol in de zijkant!!??? Met als gevolg dat Jeroen na deze body to body contact, alle zeilen moest bijzetten en met een grasbaan-actie weer op de baan kwam. Op eenÉ..40e ! plek. Helaas is hij gecrasht, op een 10e positie, na een waanzinnige inhaalrace! (nieuw PR: 1,26.9) Resultaat: zwaar gekneusde ribben, pols en duim, beperkte schade aan de motor en helaas geen koploper meer, maar kijken wat de volgende wedstrijd, 5juli/Assen brengt!

Net derde!!! Door de juiste bandenkeuze: intermediateÕs, bij een opdrogende baan en een nieuwe accu, een POLE! Echter na 3 ronden op kop, begonnen de rondetijden op te lopen en de late uitremacties mochten niet baten. Bij het uitkomen van de GT-bocht had Jeroen een betere lijn als de nr.3 op dat moment wat resulteerde in ÒniptÓ (0.015sec) een 3e podiumplaats.

De wedstrijd hierop volgend, wederom op het circuit van Assen, was het hoogst haalbare een 4e plaats, na een zware strijd waarbij letterlijk de motoren in de hekken hingen! Gauw deze wedstrijd vergeten en focussen op Oschersleben, waar 2 wedstrijden verreden zullen worden en welke wel eens bepalend zouden kunnen zijn voor Õt kampioenschap.
Na twee kwalificatietrainingen kwam Jeroen uit op een 4e startpositie. Na een ÒbultÓ onduidelijkheid en commotie omtrent welke demper nou wel of niet mocht, ging Jeroen redelijk van start; als 5e de eerste doordraaier in. Na diverse inhaalmanoeuvres belande hij op positie nr. 2 achter P. Zeelenberg. Het leek wel of laatstgenoemde vleugels had! De nr. 1-plek leek daarom ook niet meer haalbaar!!? Achteraf bleek dat Zeelenberg niet de juiste uitlaat onder de motor had zitten en gediskwalificeerd werd! JeroenÕs directe concurrent in het kampioenschap, dˆ¬ Frans, bleek te zijn gevallen en was eveneens uitgeschakeld voor de 2e wedstrijd!! Deze leverde een 4e plek op. Dus per saldo zeer goede zaken gedaan voor het kampioenschap ˆÊ weer numero uno in het klassement!!! Volgende wedstrijd, 9 augustus Assen, toch proberen de voorsprong verder uit te bouwen.

EnÉ. dat lukte. Wederom finishte Frans niet en kon Jeroen als Remi-alleen-op-de-wereld afstevenen op de 1e plek!!! Met nog 2 wedstrijden te gaan op het laatste circuit: de Nˆ_rburgring en 34 punten voorsprong lijkt een 1 op de kuip bijna (!) niet meer te kunnen ontglippen!! Voor de bekenden onder ons, de voorgaande seizoenen leerden dat dit wel degelijk mogelijk is!!!!

De kwalificatietrainingen op de Nˆ_rburgring verliepen niet zonder de nodige valpartijen met enkele ernstige verwondingen. De wedstrijdleiding besloot om van de 1e wedstrijd nog een kwalificatietraining te maken, met als gevolg dat ik dus al KAMPIOEN was!!! Aan de ene kant jammer voor JeroenÕs concurrenten die zich niet hebben kunnen revancheren; maar ja dat hadden ze toch ook eerder in het seizoen kunnen doen!! Deze titel laten wij ons niet meer ontnemen!! De kwalificatietrainingen leverden uiteindelijk een 3e startpositie op en een mooie 2e plek in wedstrijd. Een champagne-doop is toch een mooie afsluiting van het seizoen en het vieren van het Kampioenschap.

Hierbij willen wij tevens graag van de gelegenheid gebruik maken om de ÒhordeÓ trouwe sponsors, supporters en het hele team te bedanken voor een fantastisch seizoen 2003!