DSB: Rob vindt voorzichtig aansluiting bij de dikke duizend rijders.

43

Een volle paddock, twee trainingen en een warm up, een prachtig programma, wisselende weersomstandigheden en een licht teleurgestelde Rob is het beeld na een weekeinde op het zwaar bewaakte TT circuit van Assen. Zwaar bewaakt omdat er een WK circus van Endurance rijders aanwezig waren.

Trainingen:
Met een droog spoor van amper 60 cm breed en dus met de Michelin Pilot Race 2 banden onder de R1 wist Rob knap naar een aanvankelijke 11e plek te trainen.







Later bleek dat een drietal Nederlandse deelnemers aan de Endurance wedstrijd daar, op basis van hun in die klasse behaalde tijden, tussen kwamenÉ.niet erg É..stond Rob toch nog als 15e op de grid.
Omdat de tweede training letterlijk in het water viel en Rob uiteraard niet in staat was, niemand trouwens, om zijn tijd te verbeteren toch een mooie plek.

De start verliep wederom niet geheel naar wens.
Op aanraden van zijn teammaat schakelt Rob al snel naar de tweede versnelling om te voorkomen dat de R1 met het voorwiel het luchtruim kiest ÉÉ.maar als je dat weer te snel doet, bereik je wel een aardig vlak stukje eerste afgelegde weg maar helaas geen snelheid genoeg om je concurrenten voor te blijvenÉ.ehmÉ..wordt tijd voor een straftraining of zo denk ik.

De wedstrijd:

Al direct een paar plaatsen verspeeld hebbende na de start, zag je toch dat er een betere aansluiting
met de andere coureurs begint te komen.
Zelfs was er nu sprake van een echte wedstrijd omdat hij rijdend met een groepje mede duizend p(il)oten moest knokken voor zijn plek.
En van knokken met de rest leer je de grenzen van je fiets beter kennen.

Een grens is ondertussen nu duidelijk geworden; de grondspeling van de R1 is niet al te groot ter hoogte van de voetsteunen wel te verstaan!

Het Lucas rem-schakelsetje vertoonde angstige slijtplekken en Rob voelde dan ook in de Ramshoek zijn motor opgelicht worden, als die steuntjes aan de grond kwamen, een gevaarlijk stukje ongemak waar we op dit moment een andere oplossing voor maken.

Als 24e wist Rob te finishen van de 33 deelnemers.

Een resultaat waar hij toch niet blij mee is zo bleek al rap van zijn gezicht te lezen.

ÒHet blijft voor mij moeilijk in te schatten wat deze motor precies kanÓ, vertelde hij direct na de wedstrijd.
ÓIk wil wel harder maar kan niet goed inschatten of het dan wel goed gaat en zo maar ff wat proberen gaat gewoon niet, ik heb geen reservefiets klaar staanÉsnap jeÓ verklaarde hij toch enigszins teleurgesteld na afloop van zijn 4e wedstrijd met de dikke SHS/Bryony Yamaha.

Het communiceren tussen rijder en motor blijkt hier de oorzaak van te zijn.
Onze veringspecialisten van Hyperpro hebben hier gelukkig een oplossing voor bleek al rap.
Direct boden ze een oplossing aan en ondertussen zijn we bezig om de aanbevolen aanpassingen door te voeren.

Aanstaand weekeinde Eemshaven in ut hoge nuurden, bij Assen nog een uurtje naar het boven rijden dus….we houden jullie op de hoogte.

Met vriendelijke groet,

Motoport Rockanje Racing Team