MotoGP: Hopkins en West lopen nog niet te hard van stapel

77

Aan het einde van de eerste dag prijkt de naam van Kawasaki rijder John Hopkins bovenaan. Ook diens teamgenoot Anthony West staat er na de eerste dag goed bij.

Het is een klein beetje een vertekend beeld maar feit is wel dat de twee Kawasaki mannen er na deze eerste dag goed bij staan nadat zijn in de ochtend op een opdrogende baan met slicks een snelle tijd wisten te noteren. In de nattere middagsessie waren er echter wat probleempjes.







"Het begon vanochtend erg nat en we hebben ons dan ook geconcentreerd op de afstelling die nodig was voor dit soort omstandigheden. We vonden iets dat voor ons goed werkte en daarna hebben we, toen het zonnetje even tevoorschijn kwam, geleidelijk aan aan de droog weer afstelling gewerkt. Op de slicks merkten we dat er nog best veel te doen is, hoewel we wel de snelste tijd noteerden," vertelde Hopkins. "In de tweede training was het weer nat en stond er een heleboel water op het circuit. We zijn met onze regenafstelling de andere kant op gegaan maar die pakte niet goed uit. Als het tijdens de race droog gaat zijn dan hoop ik morgen op twee droge sessies om de motor af te kunnen stellen en anders vallen we weer terug op onze basis regenafstelling en gaan van daar uit verder werken."

Anthony West voelde zich voor het eerst lekkerder op slicks dan op de regenbanden en dat resulteerde in een derde tijd tijdens de ochtendsessie.

"Het was een beetje een vreemd begin van het weekend. In de eerste sessie gingen we met de regenafstelling de baan op maar ik voelde me niet echt comfortabel op de motor. Toen de baan echter opdroogde zijn we op slicks gaan rijden en toen lukte het om redelijke rondetijden te noteren en uiteindelijk zelfs de derde tijd. Ik voel me normaal comfortabeler in de regen maar vandaag voelde het op de droge baan beter," vertelde West. "In de tweede sessie had de motor moeite om grip te vinden, voornamelijk in de eerste bocht. Daarnaast kwam ik niet goed genoeg uit de bochten omdat mijn achterwiel spinde en dat heeft veel tijd gekost. Het is ook best eng om met snelheden van rond de 300 km/u op een motor te aquaplanen, ik moest soms mijn lijn wijzigen om staand water te ontwijken. We moeten meer tractie vinden en de motor stabieler zien te maken, zeker als het blijft regenen."