Op woensdagavond vertrok het Konvi Racingteam naar de Achterhoek voor de eerste race op een stratencircuit in 2011. Op donderdag, Hemelvaartsdag, stonden er zowel KNMV Cupraces als ONK trainingen gepland.
Vanaf de eerste training liet Arjan Tiemens zien dat hij zich als een vis in het water voelt in Hengelo. Het team stond tijdens deze dag voor uitdagingen in de vorm van oververhitte remmen en een iets andere afstelling in verband met de haakse hoeken die een stratencircuit typeren. Na 3 trainingen waarin er veel gereden kon worden stond Arjan op een 6e plaats. Hierbij moet wel aangetekend worden dat er een aantal toppers geen transponder hadden gemonteerd waardoor het moeilijk te zeggen was wat de exacte uitslag was. Feit is dat Arjan blaakte van het zelfvertrouwen voor de kwalificatiedag op zaterdag en de race een dag later.<br /> <br /> Na een vrije vrijdag kwamen we op vrijdagavond allemaal weer naar de Varsselring. Er stond om half 9 al een vrije training gepland, iets waar we wel blij mee waren. De remmen waren goed, Arjan was goed te spreken over het complete pakket en was klaar om tijdens de kwalificatie wat moois neer te zetten.<br /> <br /> Tegen de klok van 11 uur gingen we weer richting de baan voor de eerste kwalificatie. Arjan zat constant in groepjes met rijders en als er weer een groepje doorgeworsteld was verscheen er weer een langzame rijder aan de horizon. Arjan kwam nog even binnen in de pits voor wat drinken en wat kleine wijzigingen aan de vering en vervolgde zijn weg. Hij had een vrije ronde en zette een tijd neer van 1.53.5 en dat is toch al 3 seconden sneller dan zijn PR van vorig jaar. Deze tijd was goed voor een voorlopige 10e startplek.<br /> <br /> De tweede training kon Arjan enkele ronden aanpikken bij Stuart Voskamp en hier kreeg hij op bepaalde punten wat informatie over de te volgen lijnen. Met name terug richting de molenbocht vanuit de chicane was er op voorhand nog wel verbetering mogelijk. Dit bleek ook wel want na een korte pitstop en de montage van een nieuwe zachte achterband zette hij meteen een snellere tijd neer waarbij hij zelfs nog een plaats opschoof. De tijd die werd genoteerd was een 1.52.7.
Op zaterdagavond werd de rijdersvoorstelling bezocht, gevolgd door een korte koffiepauze in de eigen tent. Arjan zocht zijn bed op tijd op om niets aan het toeval over te laten voor wat betreft de wedstrijddag. Op zondagmorgen werden we gewekt door een enorme regen- en onweersbui boven het circuit. De trainingen werden uitgesteld en toen deze eenmaal begonnen was de baan half opgdroogd. We besloten de training aan ons voorbij te laten gaan omdat we geen risico wilden lopen.<br /> <br /> Na de middag scheen de zon weer hoog aan de hemel alleen werden we tijdens en na de 125cc race verrast door weer een regenbui. Terwijl de zon nog flink scheen regende het weer flink. De keuze was hierdoor erg lastig maar we besloten in eerste instantie om met een regenband voor en een droogweerband achter te starten. In het parc ferme werd toch nog op het allerlaatste moment besloten om de regenband te wisselen voor een droogweerband. De baan droogde namelijk snel op en het werden spannende minuten tot we op de startopstelling kwamen. Arjan kwam na de verkenningsronde echter rustig terug en gaf aan dat er nog een paar natte plekken waren maar dat het niet lang zou duren voor het droog was. <br /> <br /> De start van de race was nu erg goed, geen plek winst maar ook geen verlies. De eerste ronde op deze smalle baan is toch altijd een spannende maar Arjan zat goed en vol zelfvertrouwen op de motor. Rondenlang zat hij in een groepje met Gertjan Kok, Joop Timmer en Erwin Druijff. Inmiddels was Ronald ter Braake teruggevallen en Kevin Valk uitgevallen waardoor Arjan zowaar op een 7e plaats lag halverwege de race. Timmer en Kok kwamen op ervaring langszij maar Arjan kon nog altijd goed volgen. Achter hem verscheen Jan Roelofs en ook Martin van Ruitenbeek kon meekomen en het zouden spannende ronden worden! Jos van der Aa maakte en foutje waardoor Arjan weer op plaats 8 kwam te liggen maar vrijwel direct kwam Roelofs voorbij en we maakten ons op voor een actie van Martin van Ruitenbeek in de Molenbocht in de laatste ronde. Deze kwam ook, echter hij moest van veel te ver komen en Arjan koos ervoor om vroeg te remmen en de te laat remmende van Ruitenbeek voorrang te verlenen bij diens uitstapje voorbij de Molenbocht. Arjan stuurde wel netjes in en pakte dus toch de 9e plaats! Op de terugweg kregen we bericht dat Voskamp gediskwalificeerd was en daarmee pakte Arjan nog een extra positie en puntje! Tevens was hij de beste Honda in het veld.<br />