De goede trainingen en uitstekende kwalificaties gaf het team een goed uitgangspunt tijdens de racedag van de ONK Lenteraces op het TT-circuit van Assen. Roy in topvorm op de tweede startrij van de Dutch Superbikes en Tristan die 9 maanden na zijn ongeluk zijn rentree maakte op de plek waar het ooit mis ging. Een spannende dag waar we allen lang naar uit hebben gekeken.
In tegenstelling tot het weerbericht, waarin werd voorspeld dat het zou regenen, bleef het de gehele dag droog. Doordat de zon niet geheel door kon komen bleef de temperatuur laag maar dat kon Tristan niet deren aan de start van zijn race. <br /> <br /> Enorm geconcentreerd en gespannen nam hij zijn 40e startplek op de grid in en toen de lichten doofden was hij uitstekend weg. De ontlading nam echter snel weer plaats voor spanning door een rode vlag situatie na een crash in de eerste bocht. De startprocedure werd herhaald en de race werd ingekort naar 12 rondes. <br /> <br /> Tristan weet dat de EK wedstrijden over 12 rondes verreden worden en dat zijn doel was om die 12 rondes vol te houden. Zijn tweede start was wederom goed en de eerste ronden reed hij bekeken. Toen hij in de vierde ronde het vertrouwen had hervonden in zijn lichaam zette hij zijn spanning opzij en begon Tristan aan een opmars die hem naar de 29e plek heeft geleid op de finish. Ontlading en tranen bij het gehele team na een zware periode. Tristan wist alle twaalf ronden vol te houden met constante tijden onder zijn kwalificatietijd. Een prestatie van groot formaat.<br /> <blockquote>Tristan verteld over zijn race: ÒDe eerste echte race na mijn grote ongeluk. Maanden lang leefde ik hier naar toe om hier op Assen weer te rijden. Voor de eerste keer weer starten in een wedstrijd,gelukkig kon dit achter in het veld. Dit lukte me dan ook al was ik zelf niet helemaal tevreden. Samen met mijn monteurs Stefan en Ton hebben we de Honda goed aan het sturen gekregen De wedstrijd zou ik moeten uitrijden dat was het doel. Dit lukte me al was het niet makkelijk toen ik de finish overkwam viel er een grote last van mijn schouders af. In de uitloopronde leek het wel of ik de GP had gewonnen, bacoÕs stonden op de baan te zwaaien met vlaggen zelfs zo erg dat ik er bukkend onderdoor moest rijden en iedereen feliciteerde mij, ik kwam dus ook als allerlaatste in het parc fermé binnen waar het hele Domburg team en mijn ouders en broertje me op stonden te wachten, dit was een emotioneel moment niet alleen bij me zelf maar ook bij alle andere. Dit weekend is geslaagd, ik heb uit kunnen rijden en al mijn rondetijden waren constant dit doel is bereikt en nu verder werken aan spiermassa en uithoudingsvermogen. Nu op naar 17 april het WKSB in Assen, de eerste echte wedstrijd in het EK gebeuren.Ó</blockquote>
Maar hiermee was het nog niet gebeurd, om even over vier uur was het de beurt voor Roy om de strijd aan te gaan in de Dutch Superbikes. Roy rijd op straatbanden en met een standaard motor in een veld waar de rest op racebanden staat met een motor voorzien van tractioncontrol en meer. Dat Roy in topvorm is liet hij al zien tijdens de voorbereidingen in Spanje maar met de zesde startplaats in dit zware veld bewees hij het nogmaals. Als een duveltje uit een doosje was Roy van zijn plek op de Honda CBR1000RR Fireblade en nam hij meteen de vijfde plek in beslag. De kopman had al een gaatje maar Roy bevond zich in het groepje vechtend om de tweede plek. Even leek het er op dat hij kans kon maken op het podium toen hij de vierde man passeerde maar helaas moest Roy toch toegeven. Helemaal toen zijn achterband tegen het einde besloot de grip op te geven kon hij de kopgroep niet langer volgen. Een zware strijd en een sterke race die hem uiteindelijk de 8e plek opleverde op de finish. Hiermee was hij de snelste EK wildcard rijder van het veld. <br /> <blockquote>Roy over zijn race: ÒNa de vrije trainingen op vrijdag was ik niet helemaal tevreden want door omstandigheden heb ik niet veel kunnen rijden tijdens deze trainingen. Op zaterdag tijdens de kwalificatie ging het goed, het was zoeken naar vrij baan, want er waren veel rijders. Er stond veel wind, maar daar had ik weinig last van. Ik reed goede tijden, maar wou daar toch nog graag wat van afrijden. Dit lukte mij tijdens de tweede kwalificatie. Ik reed een pr op het circuit. Mijn start was goed met de race en won een aantal plekken. Ik kon een aantal ronden meestrijden voor het podium, maar halverwege de race verloor ik steeds iets terrein waardoor ik door een aantal rijders werd ingehaald. Dit kwam doordat ik met de superstock banden reed en deze mindere grip hebben dan de slicks. Dit weekend was een goede voorbereiding voor over twee weken en ik kan nu al niet wachten tot het eerste Superbike weekend, want daar moet het echt gebeuren! Ik wil mijn team bedanken voor het harde werken van afgelopen weekend!Ó<br /> <br /> Teammanager Martin Domburg:<br /> ÒIk kan niet anders zeggen dat we een goed weekend hebben gehad. Een goede generale repetitie voor de opening van het EK seizoen tijdens de WK Superbikes op Assen. Met name Roy is in topvorm, hij laat zien dat zijn Ten Kate Honda Fireblade hem goed ligt. Zijn doel is duidelijk tijdens het EK en zijn prestaties beloven veel goeds. En de rentree van Tristan is toch een speciaal moment waar iedereen hard naar toe heeft geleefd. Je ziet gedurende het weekend de spanning stijgen en na die start gaat er bij iedereen een jas uit. Dan zie je dat je als team sterk staat en je iets kan bereiken als je er echt in geloofd. We willen daarom ook iedereen bedanken en met name onze partners voor de steun en vertrouwen in ons. Dit weekend was ook de eerste keer dat alle monteurs aanwezig waren en dat bleek meteen goed te klikken. Kortom we hebben een goed team staan dit jaar en ik heb ook het volste vertrouwen dat we een goed jaar gaan hebben in het EK.Ó<br /> </blockquote>Over twee weken is het dan zover, de WK Superbikes in Assen waar Roy en Tristan hun eerste EK race zullen verrijden. Houd u vooral onze website in de gaten voor het laatste nieuws en natuurlijk de fotoÕs.<br />