Het IDM seizoen is alweer voorbij voor je er erg in hebt. Dit weekend was de grote finale van het seizoen op het Hockenheim circuit. Voor Bryan was het kampioenschap alleen in theorie nog haalbaar (GrÂnwald had nog maar een paar puntjes nodig) dus werd er vol ingezet op de tweede plaats. Dan moest hij nog wel ĂevenĂ de Duitse coureur Ecklmaier van die tweede plaats verdringen maar dat leek geen onmogelijke opgave.
Helaas had Ecklmaier dat ook door en besloot deze daarom in de eerste race een gevaarlijk spelletje te gaan spelen. Vol de beuk er in, letterlijk. In de laatste ronde werd Bryan van de baan gelanceerd waarbij gelukkig alleen de motor zware schade opliep. Helaas had de wedstrijdleiding geen oren naar ons protest en daarmee was P2 in het kampioenschap bekeken. Bij de tweede race deed Bryan wat hij moest doen, zijn eer redden en een strakke race rijden. Met afstand van de rest reed hij onbedreigd de race uit, achter (…uiteraad) Grünwald.<br /> <blockquote>Bryan’s verslag: "Vrijdagochtend om 10:00 uur mochten we de baan op. In eerste instantie moest het materiaal worden ingereden. 3 rondjes nadat ik gas mocht geven, had ik met uitkomen van de één na laatste bocht een momentje en schoof ik onderuit. Weinig schade, maar wel met de juiste hoeveelheid snelheid om door het leer van het pak heen te gaan. Gelukkig had het MJK pak het wederom goed gedaan. De 2e en 3e vrije training ging niet verkeerd. Wel moest ik voor de kwalificaties van zaterdag nog ergens minimaal 0,9 seconde vinden. <br /> <br /> De eerste kwalificatie op zaterdagmorgen ging goed. Ik reed in vergelijking met de vrijdag een seconde harder en stond daarmee op de voorlopige pole. De 2e kwalificatie was stuivertje wisselen: dan was ik sneller, dan Luca weer een paar duizendste sneller. Uiteindelijk kwam ik helaas net 0,121 tekort voor de pole. Zondag moest het gebeuren. 3e in het kampioenschap, 1 punt achter de nummer 2. Michael Ecklmaier. <br /> </blockquote>
<blockquote>Bij de start van de race kwam ik goed weg en pakte ik de leiding. Na een aantal rondes met Luca te hebben gereden, kwam ineens uit het niets Florian Alt voorbij met daarachter Michael. In de trainingen reed hij weliswaar een seconde langzamer maar hij kon mooi in de slipstream blijven van Alt. Met het ingaan van de laatste ronde kon ik toch aan kop komen maar op het stuk terug richting de hairpin kwam zowel Florian als Luca voorbij. Met aanremmen voor de Sachskurve (een 180 graden doordraaier midden in het stadiongedeelte) remde Michael zijn motor naast die van mij. Hij drukte alleen de aanval niet door en zat er maar half naast. Eenmaal halverwege de bocht zag ik hem niet meer en wilde terug gaan naar mijn eigen lijn. Op dat moment gaf Michael gas bij en raakte mij, waardoor mijn race 3 bochten voor het eind eindigde in de grindbak met een motor die redelijk stuk was. Tot ziens podium, tot ziens p2 in het kampioenschap. 2 crashes in 1 weekend. Dat is mij nog nooit gebeurd! En dan nog op deze manier.<br /> <br /> Toen eenmaal de motor terug in de box kwam, zijn Jarno en Manfred meteen hard aan de slag gegaan om hem op tijd klaar te hebben voor race 2. Jarno was nog naar racecontrol gegaan om de beelden te bekijken, maar die hadden ze niet. De monteurs hebben absoluut super werk geleverd, de motor was op tijd klaar en ik was klaar voor de revanche.<br /> <br /> Bij de start van de tweede race kwam ik goed weg en kon aansluiten bij Luca. Meteen ging het tempo omhoog en reden we een beetje weg van de rest. De race ging dus tussen Luca en mij. Ik kon een tijdje volgen maar Luca ging halverwege de race een bijzonder hoog tempo rijden. Hij reed een paar tienden per ronde harder dan ik en sloeg een gaatje. Na een ronde of 10 kwam daar als een duveltje uit een doosje ineens Florian Alt (125cc) weer voorbij. Dat werd een leuk gevecht en 5 rondes voor het einde ging ik er voorbij, nam iets meer risico en kon wegkomen om zo met 2 seconden achterstand op Luca over de streep te komen. In het kampioenschap ben ik 3e geworden, maar die plaats is op dit moment toch erg zuur. <br /> <br /> Ik wil het team bedanken voor het mooie IDM seizoen. Zeker deze race waarin het nog vrij hectisch was, hebben Manfred en Jarno fantastisch werk geleverd en daarvoor mijn speciale dank. P3 was al zeker, maar dat wil je uiteraard nog wel goed afsluiten. Top!"</blockquote>